Klikkend relais alarmlichten

van inkel

Forumguru
Hoi, bij mij gaat onder het rijden ineens het relais van de alarmlichten klikken, de alarmlichten gaan niet knipperen. De ene dag doet hij het niet de andere weer wel. Heeft iemand hier ervaring mee.:icon_smile_question

van inkel

Forumguru
M'n knipperlichen en alarmlichten werken gewoon, alleen het relais begint
te klikken.
Zal in de kerstvakantie ff bij de dealer langs gaan om het te fixen.
Zodat de volgende eigenaar hier niet mee wordt opgezadeld.

asto

Lid
Van Inkel,

Hoe is het probleem van dat onnodig klikken toendertijd verholpen?
Mijn O1 heeft er sinds vorige week ook last van. De ene keer zijn het
vier klikken, de andere keer twee... Beetje irritant.

Groeten,

Arjo

Heb het ook gehad. O-1 gekocht met 173.000 km en onderhoud historie op schrift. Daar stond al een alarmlichtschakelaar vervangen bij. Heb zelf ook de schakelaar vervangen bij 370.000 km- paar tientjes als jet het zelf doet - en tikken was weg. Gewoon met een dun voorwerp - mesje - afdekplaatje uitklikken en je kan de schakelaar er zo uittrekken, stekkertje eruit schakelaar vervangen - stekkertje erin schakelaar in dashboard afdekplaatje en klaar.

Heb het nu ook.
Had ik in 2006 het probleem dat de knipperlichten niet werkten (relais vervangen), nu werken die wel normaal. Alleen heb ik nu inderdaad alleen dat irritante geklik. Klikkerdeklikklikklik, vooral op klinkerwegen.
Zal deze keer de handle wel zijn vrees ik... Is die ook zelf te vervangen? 200 euri staat in geen verhouding voor een Šimply hendeltje.
Ronald

klikkerdeklik

Bij mij was het niet de relais, ook niet de handle, maar het probleem zat em in de stroom toevoer. In het verdeelkastje onder de motorkap (komt meen ik 1 zwarte draad naar binnen en gaan diverse rode draden weer naar buiten) maakte de zwarte kabel slecht kontact. Toen deze zwarte kabel vervangen was (waarschijnlijk ergens een breuk ik de kabel) was het hele probleem opgelost :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan