Kling

Toen ik vanavond rustig (ongeveer 15 km/u) een drempel opreed, hoorde ik rare geluiden (kling, klang, klong) vanuit de auto komen. En toen ik rustig de drempel afreed en een meter of 3 doorreed bleef het geluid zich voordoen. Daarna niet meer. Ik heb het nog niet eerder gehoord.

Iemand een idee?

EdK

Forumguru
Toen ik vanavond rustig (ongeveer 15 km/u) een drempel opreed, hoorde ik rare geluiden (kling, klang, klong) vanuit de auto komen. En toen ik rustig de drempel afreed en een meter of 3 doorreed bleef het geluid zich voordoen. Daarna niet meer. Ik heb het nog niet eerder gehoord.

Iemand een idee?

Ja denk het wel !!

Die zwitserse koeienbel ligt nog in je kofferbak !! :D:1761::worshippy:

Gieliovd

Forumguru
Ga jij morgen ochtend even héél gauw kijken of al je ophangingsrubbers nog onder je auto zitten!

Anders ligt hij morgen op straat!

Waar kan ik die ophangingsrubbers precies vinden? Zijn dat de rubbers om de vering heen in de wielkasten? Hoe zien ze er ongeveer uit?

Ik heb vanochtend geconstateerd dat de ophangingrubbers gelukkig nog goed vastzitten! Toen ik vanochtend rustig een parkeervak uitreed hoorde ik het geluid weer opkomen. Het raam open... volgens mij komt het geluid uit de wielkast vandaan. Kling, klang, klong en schurend. Bocht insturen, stukje rechtdoor. Ik bleef hem horen. Daarna was het geluid weg. Hij staat nu bij de dealer...

WanderZ

Actief lid
Klinkt als een wielkast-kap die los zit en aan de binnenkant van je velg klappert ofzo.. Of het plastic rond je demper is los gekomen. Maar daar zit nog een veer omheen, dus die kans acht ik vrij klein.

Ik heb dit ooit bij een nieuwe Volvo V50 gehad, op de dag van aflevering.. Toen bleek dat ze met de afleverbeurt de transportkappen aan de binnenkant van mijn remschijven/velgen waren vergeten af te halen.. handig!

Constant

Erelid
Ik heb zo'n kling bij mijn vorige auto gehad, toen was een bevestiging van de uitlaat gebroken en rammelde de uitlaat tegen de onderkant van de auto. Onder de brug was het nog even zoeken voor de monteur.

Gieliovd

Forumguru
Als alle uitlaatrubbers goed zijn, die kun je echt niet missen, dan neig ik inderdaad ook wel richting wielophanging... Helemaal als je het met sturen merkt.

Nou we horen het wel!

Sorry beste mede-forummers, helaas, helaas... het is net als dat je bij de dokter bent en dat de pijn dan opeens minder lijkt/voelt dan het is! De monteur heeft de bodemplaat, de veren, de schijven, etc. nagekeken. Hij heeft niks kunnen vinden. Geen steen of wat dan ook. Hij heeft zelfs een stuk meegereden en dan zie je maar: niks! Geen kling, klang of klong. Ik ben zelf achter het stuur gekropen met de monteur naast me en heb als een formule I coureur enkele rondjes op de rotonde gereden. Helaas... het antwoord wat ik ook zelf kon bedenken is: "als het zich nog een keer voordoet dan maar melden." De beste man heeft wel zijn best gedaan. Ik zal jullie op de hoogte houden. Bedankt!

Abo

Lid
Dit geluid had ik vorig jaar met mijn Roomster. Uiteraard vlak voor mijn (auto) vakantie naar Frankrijk. De chef werkplaats was zo vriendelijk om mij gauw tussendoor even te helpen. Wat heet even? Hij was er ruim 2 uur mee bezig om de hele voortrein te controleren. Het bleek een homokineet (aandrijfas) te zijn die wat speling had. Na het goed vastzetten heb ik het geluid nooit meer gehoord. Ook bij mij was het geluid niet altijd hoorbaar, maar neem maar even de proef op de som. Rij een stukje naar achteren, stop dan, zet de wagen in zijn 1e versnelling en ga naar voren. Geef vervolgens een beetje gas bij en "KLONG" , daar is ie weer !!

Bovenaan Onderaan