Klok instellen probleem (afwijking met contact & zonder contact)

Hallo allemaal, ik heb een probleem met de klok in stelling.
Volgens het boekje gaat het prima: knopje naar links = uren, knopje naar rechts = minuten.

Echter dit is wanneer het contact uit is, zodra de sleutel omgaat voor contact, dan verspringt deze naar een andere tijd...
Met contact aan kan ik m niet instellen.
Ik heb het net gezocht maar niets kunnen vinden, noch op dit forum.

Contact aan: verspringt de tijd + een klok symbooltje rechts onderin + nr 2 in een klein vakje rechts bovenin.

wie o wie kan mij helpen tips..?

turboturbo

Forumguru
Is dat niet gewoon je boordcomputer en dat die op 'tijd totaal gereden 2' staat?

Druk eens op de knopjes aan je ruitenwisser stengel, dan doorloop je de andere functies (waaronder gem. verbruik etc)

Nou turboturbo, net even geprobeerd en.... inderdaad!:-)
Het is de boordcomputer, even door het menmu heen gegaan totdat deze ook weer op "tijd klok" staat.
Bedankt, wordt weer inlezen "boordcomputer gebruiken" :-)

Dankjewel , top-ic closed!

turboturbo

Forumguru
Aangename verassingen toch! :jaja:

Heb je zomaar een boordcomputer :geek:
Zo ontdekte ik toen ik met m'n 2e hands Fabia ophaalde en naar huis reed, per ongeluk dat die cruise control had, ik drukte op wen knopje en snapte niet waarom die dan vanzelf harder ging rijden :tegek: Was wel even schrikken maar daarna grote grijns :D. Dat wist ik niet eens bij aankoop (niet gezien bij de proefrit, was m'n eerste auto die ik kocht en had nog geen biet verstand van auto's :D )

Kortom; even je handleiding lezen dan kan je zien welke functies de BC allemaal heeft.

EdK

Forumguru
Ben idd de handleiding iets dieper aan het inlezen :-)
Er zal een wereld voor je opengaan.......

Zo zal je ook lezen waar je de brandstof er in moet gooien en wat voor soort.....
Je hoeft het niet te doen hoor, maar dan gaat een auto maar max 800Km mee en doet hij daarna geheel niets meer.
Kun je er alleen nog in schuilen met regenbuien.....:deuk:

Wodkadrinker

Actief lid
Of wachten op pechhulp.:)
Maar inderdaad wij mensen zijn niet zo van het eerst lezen en dan pas doen maar van het omgekeerde en als het niet lukt dan gaan schelden op merk of dealer.

Groet:Cor

EdK

Forumguru
Maar inderdaad wij mensen zijn niet zo van het eerst lezen en dan pas doen maar van het omgekeerde en als het niet lukt dan gaan schelden op merk of dealer.
Zou je ons niet met jezelf willen vergelijken ????
Voordeel van dat lange wachten op een Skoda is dat je alle tijd hebt om je manual te downloaden en lekker op je gemak tot in de treuren door te nemen ......
En leuke is dat je dan ook nog je dealer ( verkoper ) erna kunt testen op zijn kennis, door hem te vragen waar bepaalde knopjes voor zijn... :D
Manual downloaden doe je hier: http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/owners-manuals/pages/owners-manuals.aspx#

Bovenaan Onderaan