Kloppend geluid van motor.

rickske

Actief lid
Kloppend geluid van motor?

Sinds dinsdag hoor ik af en toe bij een stationair toerental een kloppend geluid vanonder de motorkap en nu ben ik vandaag naar de dealer geweest en deze dacht dat de onderste motorsteun was afgebroken,dit geklop hadden ze nog nooit niet gehoord en heeft dan maar besloten om dinsdag een afspraak te maken om alles goed na te kijken.

Maar eens thuisgekomen heb ik de onderste beschermplaat er vanaf gehaald en eens gekeken naar de onderste motorsteun,maar hier is niets aan te zien dat defect is.

Na enkele keren starten begon het geklop opnieuw en lijkt het erop dat er iets in de motor uit balans is omdat de motor ook een beetje schokt bij stationair draaien,

Heeft hier op het forum daar al ervaring mee wat dit probleem zou kunnen zijn?

!Škoda!

Actief lid
Sinds dinsdag hoor ik af en toe bij een stationair toerental een kloppend geluid vanonder de motorkap en nu ben ik vandaag naar de dealer geweest en deze dacht dat de onderste motorsteun was afgebroken,dit geklop hadden ze nog nooit niet gehoord en heeft dan maar besloten om dinsdag een afspraak te maken om alles goed na te kijken.

Maar eens thuisgekomen heb ik de onderste beschermplaat er vanaf gehaald en eens gekeken naar de onderste motorsteun,maar hier is niets aan te zien dat defect is.

Na enkele keren starten begon het geklop opnieuw en lijkt het erop dat er iets in de motor uit balans is omdat de motor ook een beetje schokt bij stationair draaien,

Heeft hier op het forum daar al ervaring mee wat dit probleem zou kunnen zijn?
Geen ervaring mee, maar een motor is nooit 100% balans. Eerder gecontroleerde disbalans.
Het zou kunnen zijn dat je motorsteun niet helemaal vastzit, na de motor "opwipt" en daarme klopt....

rickske

Actief lid
Ik weet ook wel dat de motor niet 100 % in balans is maar de motor schokt harder als normaal.

Tallguy

Forumguru
je mag iig wel doorrijden tot dinsdag dus. Dan vermoeden ze iig geen groot probleem. Maar kloppen...tsja...en dat doet ie ook als het blok warm is?

!Škoda!

Actief lid
Maar een losse motorsteun zou ook bij een motor in rust strak kunnen zitten, alleen als hij draait wipt hij dan op. Ofwel zonder een krik onder je motor (of zonder een breekijder om de motor op te lichten) kun je niet altijd conclusies trekken.

rickske

Actief lid
je mag iig wel doorrijden tot dinsdag dus. Dan vermoeden ze iig geen groot probleem. Maar kloppen...tsja...en dat doet ie ook als het blok warm is?

Warm of koud dit maakt niet uit hij doet het bij alle temperaturen en het gekke van alles is dat de motor dit niet altijd doet,want ik wilde dinsdag al naar de dealer gaan,maar toen deed hij het niet (ondanks herhaaldelijk starten) en toen ik straks bij de dealer was deed hij het eerst ook niet en adviseerde ze mij later terug te komen als de hij wel klopte en de motor te laten draaien als ik daar stopte.

Jullie kunnen de rest van het verhaal waarschijnlijk al voorspellen,namelijk bij het naar huis rijden deed hij het opnieuw en ik terug naar de dealer.

rickske

Actief lid
Vandaag bij de dealer langs geweest en die heeft het probleem onmiddelijk gevonden,nu blijkt dat het vliegwiel defect is en dat dit ongeveer 1300 euro zou kosten om de auto te maken maar als geste wil de dealer voor 50% in de kosten tussenkomen.

!Škoda!

Actief lid
Vandaag bij de dealer langs geweest en die heeft het probleem onmiddelijk gevonden,nu blijkt dat het vliegwiel defect is en dat dit ongeveer 1300 euro zou kosten om de auto te maken maar als geste wil de dealer voor 50% in de kosten tussenkomen.
Waarom is dat vliegwiel kapot? mij lijkt dat dit te wijten is aan kapotte lagers, anders gaat een vliegwiel niet kapot (toch?). De oorzaak moet ook worden verholpen, anders is het symptoombestrijding.

Tallguy

Forumguru
hoeveel km heeft je auto gelopen? Want van bj2005 hoeft niet in te houden dat iets nu al kapot mag zijn en dat de dealer "omdat hij jou zo zielig vind of wat dan ook voor 'n smoes" 50% laat betalen ipv de volle mep.

Zoals Skoda ^^ al aangeeft..waarom is het kapot? Hoe is dat gekomen? Want ik zou het proberen te gooien op een defect waar jij niets aan kan doen en je beroepen op een stuk garantie (stuk = meer dan 50%)

TL@

Forumguru

Zeker dat het vliegwiel is. IS het niet 2-massa vliegwiel. 1300€ is daar exact de prijs van, een gewoon vliegwiel is wel een stuk duurder dacht ik.

rickske

Actief lid
De dealer zei dat het vliegwiel 1000 euro zou kosten en voor het werk komt er nog een 300 tal euro bij.

rickske

Actief lid
Volgens de dealer zit er een soort gel in het vliegwiel en was hiermee iets misgegaan,was al meerdere keren voorgekomen bij skoda althans volgens de dealer.

In verband met het terugbetalen van de kosten mag ik morgen de dealer nog eens telefoneren en hij zou proberen om meer dan 50% terug te betalen,hij zou kontakt opnemen met D' ieteren de Belgische invoerder van skoda.

@ Kensei de auto heeft 84000 km gelopen.

TL@

Forumguru
Hopelijk doet D'ieteren dan wat extra. Die zijn normaal toch niet de moeilijkste (allez toch niet voor een Golf)

In ieder geval niet duur voor een vliegviel, hoewel het eigenlijk niet kapot had mogen zijn.

Bovenaan Onderaan