Km teller glas

Arjan1985

Forumguru
Beste forum genoten,

Gister even de auto gestofzuigd, echter in een onbewaakt moment ook m’n zoon dat laten doen. Die heeft goed bedoeld het glas van de de teller klokken meegezogen.
Zitten nu krassen in. Heb ooit dikke krassen uit plexiglas gepolijst maar dat zie ik hier niet goed komen.

Is het glaasje los te vervangen of moet ik de gehele unit met klokken en al vervangen?
Betreft de Octavia 3 FL.

Alvast bedankt voor jullie input.

Tees

Donateur
Er is best wel wat weg te polijsten uit plexiglas, maar als t echt diepe krassen zijn zal dat idd een hoop werk of lastig worden.
Volgens mij moet iig de hele tellerunit eruit om t 'glas' te vervangen. En zelfs dan weet ik nog niet zeker of dat makkelijk te doen is, volgens mij is t officieel niet los te verkrijgen. Ik denk dat er wel zaken zijn zoals KMS in Amersfoort Apeldoorn (iets met een A in het midden van het land) die dit voor je kunnen

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Ik heb laatst een poging gedaan om het glas te demonteren, maar kwam niet veel verder dan het tellerhuis losmaken.
Dat stelt niet veel voor.

Dan heb je een paar klik sluitingen aan de rand, maar daarmee komt het glas nog niet los.

Bij mij ging het om vlekjes die aan de binnenkant leken te zitten, maar toch van buitenaf weg te poetsen bleken met een licht polijstmiddel.

Arjan1985

Forumguru
Thanks allemaal. Ik ga volgende week (op het werk genoeg pasta’s ) toch eens proberen te polijsten. Erger wordt het toch niet. Ik zal dan even wat foto’s mee sturen.

EdK

Forumguru
Of eens kijken bij een demontage bedrijf (sloop) of er een knappe tweede hands unit is waar je het glas van kan overzetten !? :pieker:

Tees

Donateur
Ik lees overigens met interesse mee, want er zit al sinds aankoop een scheur in t glas van mijn tellerunit. Als dat makkelijk te fixen is, doe ik dat ook graag een keer.

Bovenaan Onderaan