Kmh - - MpH

Yargo

Actief lid
Hey,

Volgende week gaan we een weekendje Engeland doen met de wagen en nu vroeg ik me af waar je de digitale snelheidsmeter in MPH kunt zetten? Ik heb al gekeken en bij Units kan ik dit op Galons/Miles zetten, en dan past alles zich aan naar Miles zoals de totale km, gemiddeld verbruik, etc etc alles behalve de digitale snelheidsmeter, dus net wat ik nodig heb. Zie ik iets over het hoofd of gaat dat niet?

Tx!
Wes

Canon-Eye

Forumguru
Goed voor het hoofdrekenen: met een factor 1,6 (eigenlijk 1,658 maar goed...) zit je altijd aan de veilige kant.
Veel voorkomende maximumsnelheden: 30 mph = net geen 50 km/u, 50 = 80, 70 = 112. Kom je een eind mee...

Yargo

Actief lid
Kan goed zijn, maar het is toch debiel dat alle andere waarden worden aangepast en net datgene die het habdigste is laten ze weg??

hemi24

Forumguru
Haha, Canon-Eye rekent nog in (zeer) oude maten.. :pieker:

Ik meen me te herinneren dat bij mijn laatste O2, de digitale snelheidsmeter ook mee ging bij omschakelen naar mijlen..?

Beetje hoofdrekenen is toch ook niet zo moeilijk, even tafeltjes van 5 en 8 weer goed uit je hoofd leren...

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Goed voor het hoofdrekenen: met een factor 1,6 (eigenlijk 1,658 maar goed...) zit je altijd aan de veilige kant.
Veel voorkomende maximumsnelheden: 30 mph = net geen 50 km/u, 50 = 80, 70 = 112. Kom je een eind mee...

Bijna goed, ondanks decennia bierproeven weet ik nog wel dat 1 mile overeenkomt met 1609 meter, en een n.m./knot komt overeen met 1851 meter.
(n.m.- nautical mile - zeemijl - knoop)

Overigens ooit een paar weken met een mijlenteller in een auto in NL rondgereden, maar kon het zo snel omrekenen dat ik ook precies de marges meenam om precies zonder flits door snelheidscontroles te komen, zelfs een paar keer auto's die op het gezicht even hard reden (voor of achter me) geflitst, ik niet.:D

DimiTator

Actief lid
Ik heb een O2. Daar moet je bij de MFA-instellingen ergens een vakje "tweede snelheid" aanvinken. Dan kan je door het MFA-menu scrollen en zal de snelheid in mph er tussen staan.

Yargo

Actief lid
Ik heb een O2. Daar moet je bij de MFA-instellingen ergens een vakje "tweede snelheid" aanvinken. Dan kan je door het MFA-menu scrollen en zal de snelheid in mph er tussen staan.

Hey, bedankt! Mijn menu staat in het engels maar er stond idd iets van Alternate..... om aan te vinken. Wanneer ik dit doe staat er op de plaats van temperatuur de snelheid in mph. Dus niet bovenaan in het groot. De snelheid staat niet meer tussen die tabbladen. Maar ook al staat die nu in het klein, het is al een mooie hulp! Tx!

Canon-Eye

Forumguru
Klopt jongens, klopt - ik had even last van een gedachtenkronkel omdat ik ook nog wel eens moet rekenen met de nautical mile van 1852 meter. Daar is overigens niks ouds aan.

Maar met die 1,6 als makkelijke hoofdrekenfactor zit je dus wel degelijk goed...

Bovenaan Onderaan