KMvrtr's Octavia - O3 1.4TSI Elegance Businessline

KMvrtr

Lid
Eigenlijk kennen jullie deze auto natuurlijk allang.
Sinds half maart ben ik de blije eigenaar van JP's Octavia.
Alles wat hij ermee uitgespookt heeft vind je hier.

Voor het gemak zal ik afgelopen half jaar verdelen over een paar aparte updates.
Nadat ik hem kocht heeft ie anderhalve maand stof staan te verzamelen omdat ik nog een auto van mijn werk had. :bloos:
Natuurlijk stond ie wel wel netjes aan de druppellader.

IMG_20240430_073546_.jpg

IMG_20240430_073615_.jpg
IMG_20240430_073540-EDIT.jpg
Vooralsnog staat ie op de Alaris velgen met winterbandjes. JP is druk met zijn nieuwe huis en de Golussen met zomerbanden zitten in de opslag.
Dus dat komt later wel.



De positieve indruk van de proefrit werd ietwat geweld aangedaan toen ik voor de eerste rit aan mijn vrouw vol trots het dak open toonde. Wat een gekraak!:oops:
Dat was resulteerde dus niet in het beoogde effect bij mijn betere helft. :D
Voor de rest is het rijden met de Octavia gelukkig een groot feest gebleken.


JP heeft al heel veel gedaan. Dus de to-do/wishlist is nog kort.

To do:
Golus velgen monteren
Auto wassen


Waar ik niet bij stilstond toen ik 'm kocht. Topaz Brown is een fantastisch onopvallende kleur in het bos. Ideaal voor voor mij.

IMG_20240617_185650-EDIT.jpg

IMG_20240617_185605-EDIT.jpg

IMG_20240617_175510_.jpg

Eerste 'avontuur' had ik van de zomer. Opeens een afgrijselijk geknars uit het onderstel.
Na snelle inspectie leek het erop dat er iets tussen de remschijf en de stofplaat zat.
Voorzichtig naar huis gereden. Onderweg nog 3x gestopt om te controleren of er toch niet ergens iets warm liep.
Thuis de auto op de krik gezet. En na wat gevloek (gelukkig wist JP te vertellen waar de sleutel van de slotbouten lag) wiel eraf gehaald.
En inderdaad een kiezel ertussen. Kiezel er tusssenuit geprutst. Daarna was ie weer mooi stil.

Lekker geluidje hoor!

IMG_20240714_170729.jpg
Anders dan dat is het eigenlijk alleen genieten geweest.
Kinderen gingen op kamp en pa zou ze wel even wegbrengen.
En of we ook de spullen van wat vrienden mee konden nemen omdat die met de trein zouden gaan.
De Octavia is natuurlijk al een behoorlijk ruimtewonder. Dus wat doe je als je geen zin hebt om zorgvuldig in te pakken?

IMG_20240727_145721_.jpg

IMG_20240727_145739-EDIT_.jpg

IMG_20240727_145732-EDIT.jpg


En zo stap ik al een half jaar met een tevreden grijns in de Octavia.
Wordt vervolgd!
 
Bovenaan Onderaan