Kniperlicht, ruitenwissers. Ramen doen niks meer

Rensgeerts

Nieuw lid
Ik ben van het weekend bezig geweest met het meten van de spanning op de aircopomp en het beestje 6y5 na het meten laten staan. Nu pak ik hem vanochtend weer en kom er achter dat de volgende dingen het niet meer doen

Ruitenwissers voor(sproeier nog wel)
Ramen (bijde kanten)
Knipperlichten
Deuren gaan niet op slot met de afstandbedining. Wel er vanaf

Ik heb net even alle zekeringen gecontroleerd maar die zijn allemaal heel. Ook die bij de accu.

Weet iemand waar ik naar kan kijken?? Na mijn weten hebben deze drie ook niks met elkaar te maken

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Al uitgelezen op storingen?
Klinkt bijna als een comfortmodule die de geest heeft gegeven, of binnenkort gaat geven...

PizzaPieter

Donateur
1. Ik ben noob.
2. Kan me herinneren dat @brepus13 me jl nog vertelde dat het belangrijk is om, als je bijv de accu wilt opladen, niet de min-pool op de accu moet gebruiken, maar het massapunt op het chassis. Geen idee of dat hier iets mee van doen heeft, omdat je alleen gemeten hebt, but maybe....

Rensgeerts

Nieuw lid
Ben even afgeleid geweest maar ben weer bezig geweest.
Heb ondertussen de comfort module gewisseld(volgens een kennis kan dit als je het zelefde onderdeel nr hebt) zekeringen gecontroleerd. Relays gecontroleerd. Massa punten gecontroleerd. Ik snap er geen bal van. Iemand nog wat tips of trucks om het spul weer aan de gang te krijgen????

Ronnie

Forumguru
Geen waarschuwingslampjes op dashboard?
Dan lijkt het me toch beter om de zaak even uit te lezen dan klakkeloos dingen te gaan vervangen.......

Cordoba

Forumguru
1. Ik ben noob.
2. Kan me herinneren dat @brepus13 me jl nog vertelde dat het belangrijk is om, als je bijv de accu wilt opladen, niet de min-pool op de accu moet gebruiken, maar het massapunt op het chassis. Geen idee of dat hier iets mee van doen heeft, omdat je alleen gemeten hebt, but maybe....

Dat massapunt voor opladen/starthulp is voor auto's met stop/start-systeem van belang, voor een 6Y5 (Fabia I) is dat niet belangrijk. Mijn vermoeden is dat er toch óf een hoofdzekering bovenop de accu of een relais(bijv. x-contact) het af laat weten.

Wat de knipperlichten betreft: alarmlichten doen het niet, én richtingaanwijzers (naar links of rechts) doen het niet? Wat gebeurt er als je de sleutel uit het contact hebt en de richtingaanwijzer aan zet, gaat dan het parkeerlicht (voor én achter) aan de betreffende kant aan?

Rensgeerts

Nieuw lid
Geen een functie werkt. Dus geen knipperlicht en ook geen alarmlicht. Ook als het contact uit staat doen deze niks, ook niet met vergrendelen van de auto.
Zat te denken om de spanning op comfort mudule te gaan meten. Heeft hier iemand een schema ofzo van?

Bovenaan Onderaan