knipper-functie

MarcoO2

Forumguru
Zelfs na 32000 km rijden kun je nog iets nieuws ontdekken aan je auto (met dank aan mijn chauffeur). Mijn auto stond met de alarmlichten aan langs de kant van de weg. Ik was klaar met mijn werk op dat adres, dus we reden weg. Mijn collega gaf netjes richting aan terwijl de alarmlichten nog aan stonden. Tot mijn verbazing zag ik dat, op het moment dat je richting aan geeft, de alarmlichten stoppen met knipperen (behalve dan aan de kant waarnaar je richting aangeeft). Zodra je de richtingaanwijzier weer uit doet, gaan alle alarmlichten weer knipperen.

Mooi stukje veiligheid, je voorkomt hiermee dat achteropkomend verkeer verrast wordt door een plotseling invoegende auto. :xyxthumbs:

floris

Lid
ook handig als je sleept of gesleept wordt, dan kan je dus gewoon richting aangeven. (gesleept worden is eigenlijk nvt :winkie:)

Mark

Banned
Ik denk dat alle wagens van de VAG groep dit hebben, mijn Roomster had deze functie ook.

renYek

Lid
Stoer! Betreft alarmlichten trouwens: ik moest einde middag vandaag hevig in de ankers en toen sprongen de alarmlichten ook aan. Ik wist dat dit de O2 dit doet, maar het was de eerste keer in ruim 3 jaar O2 (2 verschillende in die tijd) dat ik het "live" meemaakte.

Toch wel stoer dat ie dat doet :)

bat

Lid
Had ik ook al ontdekt.

Net als de parkeerfunctie: zet je knipperlichtstengel naar links of rechts, en het stadslicht en de achterlamp aan de betreffende kant blijft branden, ook nadat je de auto op slot hebt gedaan.

yup

Lid
Had ik ook al ontdekt.

Net als de parkeerfunctie: zet je knipperlichtstengel naar links of rechts, en het stadslicht en de achterlamp aan de betreffende kant blijft branden, ook nadat je de auto op slot hebt gedaan.

Dit hebben de meeste Duitse auto's al jaren, zelfs mijn Golf 2 van 1991 had het al en ook mijn E30 318i van 91 had dit ook al. Weet niet wanneer ze ermee zijn begonnen.

Maarten

Forumguru
Toch even geprobeerd en inderdaad, als de gevarenlichten geactiveerd zijn kun je toch nog richting aangeven!

yprgwt

Lid
Dit hebben de meeste Duitse auto's al jaren, zelfs mijn Golf 2 van 1991 had het al en ook mijn E30 318i van 91 had dit ook al. Weet niet wanneer ze ermee zijn begonnen.

De Ford Capri II 3.0 Ghia uit 1975 had deze functie ook....

Mijn eerste auto in 1973 (een Opel) had het ook, en ik meen dat zelfs de Opels, Audi's, BMW's en Mercedessen van mijn vader (vanaf ca. 1960) dit ook hadden. Toen was dat nog zinvol, omdat je dikwijls parkeerde in onverlichte straten. Ondertussen is België natuurlijk het meest verlichte land ter wereld geworden (zou beter wat minderen, milieubewust ... ? ) en is deze functie hier eigenlijk zo goed als ongebruikt. Maar op vakantie gebruik ik het af en toe.

LenK

Forumguru
Lekker leuteren weer. Binnen 1 pagina hebben we weer een paar verhaal-lijnen door elkaar lopen....
Iemand ontdekt dat ie richting aan kan geven als de alarmlichten aan staan.
Vervolgens heeft iemand het over automatische alarmlichten bij krachtig remmen.
En daarna gaat het over parkeerlicht en dat dit al zo lang bestaat.
Daardoor worden er weer allerlei herinneringen bijgesleept...............

Als dit onderwerp jullie niet interesseert, lees het dan niet. Voor de forum-leden die het wel interesseert is alle info welkom.
Dacht dat het hier een vriendelijke site was, maar blijkbaar zitten er hier een paar moeilijke mensen tussen.
Groetjes, en als er nog zo een paar opmerkingen komen over mijn berichten, dan zeg ik dit forum vaarwel.

yup

Lid
Lekker leuteren weer. Binnen 1 pagina hebben we weer een paar verhaal-lijnen door elkaar lopen....
Iemand ontdekt dat ie richting aan kan geven als de alarmlichten aan staan.
Vervolgens heeft iemand het over automatische alarmlichten bij krachtig remmen.
En daarna gaat het over parkeerlicht en dat dit al zo lang bestaat.
Daardoor worden er weer allerlei herinneringen bijgesleept...............

Daarom is dit ook een forum he, op een forum kan iedereen reageren. Als dat je niet bevalt kan je beter naar tweakers.net waar een paar honderd nerds de gehele dag zitten te F5en om jou erop te wijzen dat je eerst moet googlen voordat je een topic mag openen (ik weet, dit stukje tekst is niet door mij verzonnen).

Bovenaan Onderaan