Knipperend lampje bochtverlichting

niek

Lid
Net geregistreerd en zat al een tijdje mee te lezen. Niet zo lang geleden een Roomster gekocht. Volgende week een afspraak met het bedrijf omdat ik niet tevreden ben over een aantal zaken, ik heb nog 3 maanden garantie. Nou wees iemand me vandaag op een knipperend lampje waarvan mij was verteld dat het normaal was. Dus gelijk gaan zoeken in de beschrijving en als ik het zo zie heeft die verkoper me dus wat wijsgemaakt. Als ik start dan brandt ongeveer 1 minuut het lampje van de bochtverlichting. Toen ik de auto kocht kreeg ik te horen dat het normaal was. Volgens de uitleg die ik net las dus waarschijnlijk niet en werkt er iets niet goed aan de bochtverlichting, of zit ik er naast?

gr,
Niek

piair1982

Forumguru
Klopt. Dan functioneert ie niet.

Heb je hem bij een dealer gekocht? Dan kunnen ze storingen met de computer uitlezen.

niek

Lid
Nee niet bij een dealer. Maar ik heb volgende week een afspraak staan dus dan kan ik dit ook gelijk op tafel gooien. En dan ook zeggen dat het normaal is.....

Niek

Antera

Donateur
Kan je het nog eens goed uitleggen aub? want een knipperend lampje kan ik niet helemaal volgen.

niek

Lid
Nou gewoon, zodra ik de auto wil starten krijg ik bij de lampjes op mijn tellerunit het knipperende lampje van de bochtenverlichting. Dat gaat na ongeveer 1 minuut uit.

Edit: net even gekeken of het niet een voor de hand liggend probleem zou zijn, de zekering. Nu zit er op de plaats van de bochtenverlichting helemaal geen zekering in...dus nu begrijp ik het helemaal niet meer.

Niek

Captain Hook

Forumguru
"Een knipperend lampje van de bochtenverlichting"???
Naar mijn weten zit er helemaal geen indicatielampje van bochtenverlichting op het dashboard van een Roomster... weet je zeker dat je niet iets anders bedoelt?
DBRoomster1.jpg
lampjes.jpg

niek

Lid
Ja 100% zeker, kan de afbeelding zo snel niet vinden. Maar is afbeelding dimlicht met achterzijde van een pijl.

Captain Hook

Forumguru
Nou, zoek maar eens op de afbeelding van het dashboard en de uitleg van ieder controlelampje... ik zie nergens een symbool wat aan zou geven (en al helemaal niet knipperend) dat je bochtenverlichting defect is.
Er is alleen een algemeen lampje wat aangeeft dat er EEN lamp kapot is (maar dan weet je nog niet welke).

niek

Lid
Ik heb hier voor me een instructieboekje Skoda Roomster, waarbij ook de bochtverlichting wordt besproken. De digitale versie van dit boekje heb ik nog niet kunnen vinden. Pag. 29 wordt beschreven: Bochtverlichting: Als het controlelampje na het inschakelen van het contact 1 minuut knippert is er een storing gesignaleerd.

EdK

Forumguru
Bij mijn RR die ik had waren er maar 2 lampjes op het dashboard die knipperde en dat waren de knipperlichten !
voor rest nu bij Yeti is er een centrale meldingslamp voor defecte lampen in dashboard ( die niet knippert ) en dan in maxidot een melding om welke lamp het gaat.

niek

Lid
Gisteren ben ik bij VAG-techniek geweest ivm wegschrijven egr. Ook daar werd me subtiel gewezen op het feit dat er een lampje brandt dat waarschijnlijk niet hoort te branden.

Antera

Donateur
maak eens een foto van die bladzijde niek

daarnaast hoort volgens mij dat lampje niet te branden of te knipperen

niek

Lid
Komen ze, graag niet klagen over kwaliteit van de foto''s. Mijn camera is sinds vorige week overleden. 007.jpg 006.jpg

Antera

Donateur
kijk daar is het lampje van de bochtverlichting. Bestaat dus wel degelijk. Maar ben benieuwd waar de dealer meer komt

piair1982

Forumguru
Mijn toenmalige demo had ook storing en dat was in de pre-facelift inderdaad met dat lampje zichtbaar.

niek

Lid
Nou het blijkt na heel lang zoek dus inderdaad het laatste, iedereen heeft dus een beetje gelijk. De auto denkt door een fout in de software dat er iets met de bochtenverlichting is. Maar deze versie heeft geen bochtenverlichting. Dit is er uit geprogrammeerd.

Bovenaan Onderaan