knipperend lampje koelvloeistof

Na het starten vanmorgen ging op het dashboard het lampje van de koelvloeistof knipperen.
Ik zoeken in het boekje, maar daaar staat nergens iets over een (regelmatig) knipperend lampje van de koelvloeistof.
Pijl gecontroleerd, was oke.
Opnieuw gestart en het lampje was uit.
Toch wil ik erg graag weten wat een knipperend waarschuwingslampje van de koelvloeistof kan betekenen.
Iemand een idee?

van inkel

Forumguru
Na het starten vanmorgen ging op het dashboard het lampje van de koelvloeistof knipperen.
Ik zoeken in het boekje, maar daaar staat nergens iets over een (regelmatig) knipperend lampje van de koelvloeistof.
Pijl gecontroleerd, was oke.
Opnieuw gestart en het lampje was uit.
Toch wil ik erg graag weten wat een knipperend waarschuwingslampje van de koelvloeistof kan betekenen.
Iemand een idee?

Was het peil van de koelvloeistof maar net op min. niveau of was het ruim op niveau?
Als het maar net op niveau was kan het zijn (door de kou vanmorgen) dat hij voor het starten net onder peil was en na het starten (warmt een beetje op) weer net op peil.

Desperado

Forumguru
zou knipperend mss een sensorstoring oid kunnen betekenen?
Tegenwoordig met al die computers in de auto zou dat me niks verbazen.

had ik gecontroleerd, en ws keurig op niveau. Ik kan me voorstellen dat het lampje bij een kritisch niveau af en toe oplicht, maar die van mij was echt aan het knipperen.:crazy:

nemo

Senior Member
Het kan zijn dat het dan totaal iets anders betekent. Weet je zeker dat er niks in het instructieboekje staat?
Over het algemeen betekent een oranje knipperend lampje: direct stoppen en bellen..

Fabia

† In Memoriam
Maar wat is dan het verschil met een roodlampje, dat lijkt mij toch duidelijker. Nu ga je toch zitten twijfelen.

in het instructieboekje heb ik niets kunnen vinden
en het rode lampje knippert, alleen bij koude strart weet ik nu.

purk

Senior Member
weet je zeker dat dit het koelwaterlampje is en niet het sneeuwvlokje dat knippert als het buiten onder de 5 graden celcius is?

hekko

Lid
weet je zeker dat dit het koelwaterlampje is en niet het sneeuwvlokje dat knippert als het buiten onder de 5 graden celcius is?

Hmm zit dat ook op een O1? Was laatst 4 graden sochtends maar heb geen sneeuwvlokje zien knipperen..

Fabia

† In Memoriam
Je hoort toch ook een plong/piep als íe onder de vier graden gaat. Schrik de eerste keer me vaak wezenloos omdat ik weer vergeten ben bij het begin van de winter.

Gbn

Actief lid
De sensor in je koelvloeistof tankje is niet helemaal goed meer.
Dit probleem komt met name naar boven als het net rond het vriespunt is.
Het lijkt erop dat deeltjes uit de koelvloeistof gekristalliseerd zijn op de meetpunten voor ht niveau en in combinatie met de vorst meet het systeem niet meer juist.
In eerste instantie kun je de contactpunten schoonmaken in het expansievat, mocht dat niet baten dan moet er een nieuw expansievat op.
Dit is een typisch VAG kwaaltje, de Octavia I broertjes hebben er ook last van.

Die van ons is voor dit probleem ook al eens vernieuwd.

Gerard

ah, daar kan ik wat mee. ga ik proberen en dan maar wachten tot het weer gaat vriezen:)

maarruh, vraagje: expansievat vervangen? dus de sensor is niet apart te vervangen?

Gbn

Actief lid
De sensor zit ingegoten in het expansievat, aan de buitenkant klik je de stekker erin die naar de computer gaat.

Gerard

Bovenaan Onderaan