haassie
Forumguru
Bij het rijden naar mn werk op een klaverblad vanochtend reed ik in D5 door de bocht en wilde ik aan het einde van de bocht optrekken. De auto bokte als een gek in deze versnelling en ook ging het motormanagement lampje even knipperen maar bleef niet branden. Ben toen naar handmatige schakelmodus gegaan en gelukkig mn werk gehaald. Motormanagement lampje blijft niet branden.
Wat ik tijdens het restant van de rit op de snelweg heb bemerkt en ook even in de parkeergarage heb getest in handmatige stand is dat het bokken alleen in oneven versnellingen gebeurt bij ½ tot ¾ gas. Heel rustig geleidelijk optrekken gaat gewoon goed zonder schokken tot in de hogere toerentallen (4000rpm) en wordt niet afgeknepenen (geen lampjes of noodloop). Geef ik meer gas en wordt er in één keer meer Koppel gevraagd dan houdt hij even en zie ik de toerenteller in een keer 500 toeren omhoog slaan met een enorme bok en gaat het lampje knipperen en vervolgens gaat het lampje weer uit. Nu is het bijna kerst en de tijd van knipperende lampjes, maar het is niet goed in dit geval.
Mn eerste beschuldiging ging uit naar de DSG, een snel mailtje aan TVS echter deed hun vermoeden dat het om misfires gaat.
Om wat duidelijkheid te krijgen moet de auto eerst uitgelezen worden. Is er iemand in de buurt van Maassluis met VCDS om even wat logs uit te lezen? Daarnaast wil ik ook de waarden uitlezen die een indicatie geven van de staat van de koppeling(en).
Wat ik tijdens het restant van de rit op de snelweg heb bemerkt en ook even in de parkeergarage heb getest in handmatige stand is dat het bokken alleen in oneven versnellingen gebeurt bij ½ tot ¾ gas. Heel rustig geleidelijk optrekken gaat gewoon goed zonder schokken tot in de hogere toerentallen (4000rpm) en wordt niet afgeknepenen (geen lampjes of noodloop). Geef ik meer gas en wordt er in één keer meer Koppel gevraagd dan houdt hij even en zie ik de toerenteller in een keer 500 toeren omhoog slaan met een enorme bok en gaat het lampje knipperen en vervolgens gaat het lampje weer uit. Nu is het bijna kerst en de tijd van knipperende lampjes, maar het is niet goed in dit geval.
Mn eerste beschuldiging ging uit naar de DSG, een snel mailtje aan TVS echter deed hun vermoeden dat het om misfires gaat.
Om wat duidelijkheid te krijgen moet de auto eerst uitgelezen worden. Is er iemand in de buurt van Maassluis met VCDS om even wat logs uit te lezen? Daarnaast wil ik ook de waarden uitlezen die een indicatie geven van de staat van de koppeling(en).