Knipperend voorgloei-lampje tijdens rijden.

Ben vandaag lekker aan het toeren over het Nederlandse platteland in het zuidwesten dus geen/weinig sneeuw, gaat na twee uur opeens het voorgloei-lampje knipperen. Auto langs de kant, motor uit, sleutel uit het contact, even wachten, sleutel in contact, starten en rijden. Na een mnuut gaat het voorgloei-lampje weer knipperen. Rustig door gereden en na een minuut of tien ging he spontaan weer uit, en het laatste uur geen last meer gehad. Ben benieuwd morgen ochtend. Volgens het handboek is het een storing in het voorgloei-circuit. Lijkt mij logisch. Alleen onder het rijden ??? Controleerd het management dan de voorgloei-funktie. Iemand enig idee ?? /forum/images/graemlins/2133.gif

Volgens mij knippert dat voorgloeilampje ook als er een motorstoring is opgeslagen in het storings-geheugen. Dus als het nog eens gebeurt, dan even uit laten lezen?

Even langs de dealer geweest voor informatie. Heeft met remsysteem te maken, geremd en helemaal geen remlichten achter. Cruise-control doet het ook niet. Langs mijn eigen monteur, even spanning meten, hier prikken daar prikken, bijkt de remlicht schakelaar niet helemaal goed te werken, blijft soms hangen. Nieuwe schakelaar en hhet probleem is weer opgelost. Het is maar dat jullie het ook weten. /forum/images/graemlins/2133.gif

voxan

Nieuw lid
Kan in de remlichtschakelaar zitten.
Heb ik ook eens gehad.
De rem eens goed laten schieten en toen is het niet meer terug gekomen.

Succes

cometoluc

Nieuw lid
Hallo,heeft iemand een goede referentie om deze schakelaar zelf te veranderen aub? En eventueel een prijs van zo een schakelaar?

Bovenaan Onderaan