knipperende alarm schakelaar

De Stip

Forumguru
Wat mij nu in het donker opvalt, is dat het drukknopje waarmee je normaal de alarmverlichting activeert, heel zwak staat te knipperen terwijl de auto in gesloten toestand staat geparkeerd. Er zit geen echt ritme in, want soms knippert hij regelmatig en dan weer blijft hij even branden.
Zijn er meer die dat is opgevallen en wie weet waarom het is?

Ronnie

Forumguru
Maak je geen zorgen, het zal een piepklein lekstroompje zijn uit de boordelectronicamodule. Het zal nooit de accu leeg kunnen trekken.
Mocht het je storen kun je een kleine diode tussen de groen/rode draad solderen. (of je moet een nieuwe boordnetmodule kopen, en dat wil je niet......)
In de schakelaar zit een ledje wat op deze spanning reageert, als het zo zwak is dat je het amper kunt zien dan zal het zo rond de 0,2-0,5 volt zijn en dit is te verwaarlozen.

De Stip

Forumguru
Dank voor je antwoord. Een nieuwe boordnetmodule? Ach, hij is nog in de garantie en heb het ooit al eens aan de dealer aangegeven. Het moet natuurlijk gewoon goed in orde zijn, toch?

Antera

Donateur
De dealer gaat hem daarvoor niet vervangen vrees ik. Ook niet iets om je echt druk om te maken.

De Stip

Forumguru
Thanks Antera. Ik bel je eerdaags nog even om af te spreken ivm aanpassingen met VAG-COM

motomarz

Senior Member
Zojuist even gekeken voor je: maar geen geknipper op mijn dashboard.

Een lekstroompje van de boardcomputer lijkt me trouwens niet,
meer ergens een net-niet-contactje of een net-wel-contact.
Denk daarbij aan zo'n geaderde draad waar net één koperdraadje buiten de steker valt,
en net ergens massa maakt ofzo.

Ronnie

Forumguru
Een lekstroompje van de boardcomputer lijkt me trouwens niet,
meer ergens een net-niet-contactje of een net-wel-contact.
ofzo.
Als je het schema er even bijpakt kun je zien dat de stuurdraad voor de LED rechtstreeks van de boordcomputer komt......
Het knipperlichtrelais zit hier ook op........

De Stip

Forumguru
Check en er zit alarm op mijn auto, dus wellicht heeft dit er ook mee te maken. Gisteren had ik een leenauto van de garage, een 1.2 TSI en die had het alleen zodra je de auto op slot zet. Bleef branden, dus niet knipperen en ging na geruime tijd uit. Anders dus, dan in mijn O2

Antera

Donateur
Dan zal dit wel komen door de aansturing van de knipperlichten via het alarm wat btw ook op de BCM gekoppeld zit. Precies zoals ik en ronnie zeggen niks om je druk om te maken.

Omtrend de vagcom aanpassingen hoor ik het wel

Bovenaan Onderaan