Knipperende gloeispiraal; wat te doen?

zedrak

Lid
Beste,

Wie kan mij helpen? Ik heb een knipperende gloeispiraal (niet altijd, wel steeds vaker). De foutcode is:

Address 01: Engine Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Control Module Part Number: 03P 906 021 K HW: 03P 906 021 AN
Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8509
Software Coding: 00114034032401080000
Work Shop Code: WSC 13765 031 00043
ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021K 001009 (SK25)
ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod
VCID: 306E93C36B4F4FC159-8064
1 Fault Found:
15979 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 00 [136] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Mileage: 186975 km
Date: 2071.14.27
Time: 17:20:27
Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 91 °C
Intake air temperature: 34 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 12.492 V
Unlearning counter according OBD: 255
Crankshaft speed (RPM): 0 /min
Normed load value: 0.0 %
EGR solenoid valve: actual value-PWM rate: 50.2 %
OBD EGR position control-Position: 50.2 %
Engine torque: 0 Nm
Outside air temperature: 31 °C
Coolant temperature at radiator outlet: actual value: 91 °C
Fuel temperature: 45 °C
Outside air temperature: 31 °C

Readiness: 0000 0000

Is het de EGR of alleen de sensor G31 vervangen?

Groet,
Zedrak
 

ABruintje

Senior Member
Alles lijkt er op dat de G31 sensor niet meer goed is.
Geeft een verkeerd signaal.

Stekker controleren of sensor vervangen.
 

Arjann

Forumguru
Inlaatspruitstuk-druk sensor, gaat wel vaker stuk. Stekker even controleren en als dat er goed uitziet de sensor vervangen.
 
Bovenaan Onderaan