Knipperende remlichten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Forummers,

Ik heb eens gelezen of gehoord dat gemiddeld bij mensen iets opvalt als het 11% afwijkt. Voorbeeld: je voordeur is bruin. Iemand heeft je voordeur geschilderd in een bruintint die minder dan 11% afwijkt van de oorspronkelijke kleur. Het zal de meeste mensen niet opvallen. Er zijn echter mensen die al bij veel minder afwijking verschil merken. Misschien ben ik er wel zo een want ik heb weer wat.
Het valt me de laatste tijd op dat de remlichten in de achterlichtunits licht knipperen bij de Fabia Combi’s die ik zie rijden. Natuurlijk niet zo sterk knipperen als de knipperlichten, maar knipperen als feller en minder fel branden met een vrij snelle frequentie. Ik heb het bij meerdere Fabia Combi’s gezien. Gisteren middag op Schiphol, vanochtend bij Rotterdam. En ook al een flinke tijd geleden in mijn woonplaats. Het heeft niet te maken met de knipperlichten in dezelfde units want die staan dan niet aan als ik het zie.
Ik let er niet speciaal op, het valt gewoon op. Bij andere wagens zie ik het niet. Het heeft ook niet te maken met mijn gemoedstoestand, eventueel alcoholgebruik, gebrek aan slaap of iets dergelijks. Maar ja, kom maar op.
wink.gif

Mark

Banned
Is spanningverlies omdat er een extra verbruiker aangaat, is normaal en bij de enen valt het meer op dan bij de andere.
Waar je het ook goed aan kunt zien is je binnenverlichting, die verzwakt (je moet er echt op letten) ook steeds als je knipperlicht aangaat.
Nog een voorbeeld, als je bij stilstand aan je stuur draaid gaan je voorlichten iets zwakker branden.

bluskabouter

Forumguru
je bent niet de enige, bij mijn fabia combi van 0ktober 2005 is de gehele unit waar de lampen in zitten vervangen.
zelf als je rijdt zie je het natuurlijk niet, maar mijn vrouw en haar collega zagen het wel toen ik weg reed.
ga volgende week even naar de dealer,de monteur zelf dacht aan een massaprobleem, ik zelf denk dat de sluiting komt van de contactdoos van de trekhaak.
wordt vervolgd.

o.ja kunnen ze gelijk kijken naar de lekkage aan de linkerachterdeur.{dacht dat dit niet meer voor mocht komen?}
407.gif

Even voor de duidelijkheid, voor zover ik weet heb ik geen last van knipperende remlichten. Het valt me alleen op bij Fabia Combi's die ik zie rijden. Vaak ook heel nieuwe wagens. Misschien kan het geen kwaad hoor, is misschien zelfs wel handig omdat ze dan meer opvallen
crazy.gif

Bij m'n vorige Fabia Combi had ik in 2002 ook last van water aan de onderkant bekleding achterportieren. Dat is toen afgekit aan de binnenzijde door de dealer. Belachelijk dat dit blijkbaar nog steeds niet is opgelost door Skoda middels een modificatie (ander type afdichting) of extra aandacht (kwaliteitcontrole) tijdens de productie.

bluskabouter

Forumguru
nee blijkbaar niet, de mijne is van oktober 2005 en werdt door de verkoper gezegt dat dit niet meer voorkwam, maar toch wel dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan