patrick1980
Lid
Dit jaar voor het eerst met m'n Fabia Greenline op vakantie gegaan naar Frankrijk met een sleurhut erachter. Ik geef toe met een 1.2Tdi en 290K op de teller is dat een risicovolle onderneming. Nou heb ik een Kip caravan van 700 kilo dus dat valt dan wel weer mee en het afgelopen jaar in Nederland ging ook probleemloos.
De heenrit ging wonderbaarlijk goed. Bergen waren geen enkel probleem. Soms even de 3e of 4e versnelling moeten pakken maar hij trok de caravan probleemloos de bergen over de Dordogne in.
Dan de terugweg. En daar begon het gezeik. Tot aan Parijs probleemloos gereden en toen reden we de eerste file in. Zodra ik af moest remmen en terug schakelde naar de eerste versnelling en dan even wat op de koppeling moest rijden vanwege de heuvels. Hoppa een knipperend spiraaltje. Gevolg noodloop en ik kwam amper nog vooruit met de caravan eraan. Op de vluchtstrook gezet. Motor uit een aan gezet. Spiraaltje weg en weer normaal vermogen. En weer door. Daarna weer stuk gereden. Alles boven de 1e twee versnellingen ging goed. Zodra ik weer terug moest schakelen naar 2 en 1 en de koppeling liet opkomen. Een spiraaltje. Ik heb rond Parijs het uit en aan zetten van de motor 5 keer moeten herhalen om met normaal vermogen verder te kunnen rijden in de file.
Bij de vijfde keer spiraaltje begon ook het motormanagement lampje erbij te branden. Laatste keer gestopt en aangezien er daarna geen file meer was wonderbaarlijk genoeg naar huis kunnen komen zonder het knipperende spiraaltje en dus een noodloop. Motormanagement lampje brandt nog wel, krijg je ook niet uit door een herstart, maar heeft gelukkig geen invloed op vermogen.
Wat een avontuur zeg. Iemand hier die een vermoeden heeft wat het kan zijn? Zal sowieso komende week maar naar de garage gaan en dan maar bekijken of het nog zin heeft om mijn 11 jaar oude Fabia met 3 ton op de teller nog te laten reanimeren. Zo'n fijne auto is dit. Hoop niet dat ik hem met deze exercitie nu het laatste zetje heb gegeven
De heenrit ging wonderbaarlijk goed. Bergen waren geen enkel probleem. Soms even de 3e of 4e versnelling moeten pakken maar hij trok de caravan probleemloos de bergen over de Dordogne in.
Dan de terugweg. En daar begon het gezeik. Tot aan Parijs probleemloos gereden en toen reden we de eerste file in. Zodra ik af moest remmen en terug schakelde naar de eerste versnelling en dan even wat op de koppeling moest rijden vanwege de heuvels. Hoppa een knipperend spiraaltje. Gevolg noodloop en ik kwam amper nog vooruit met de caravan eraan. Op de vluchtstrook gezet. Motor uit een aan gezet. Spiraaltje weg en weer normaal vermogen. En weer door. Daarna weer stuk gereden. Alles boven de 1e twee versnellingen ging goed. Zodra ik weer terug moest schakelen naar 2 en 1 en de koppeling liet opkomen. Een spiraaltje. Ik heb rond Parijs het uit en aan zetten van de motor 5 keer moeten herhalen om met normaal vermogen verder te kunnen rijden in de file.
Bij de vijfde keer spiraaltje begon ook het motormanagement lampje erbij te branden. Laatste keer gestopt en aangezien er daarna geen file meer was wonderbaarlijk genoeg naar huis kunnen komen zonder het knipperende spiraaltje en dus een noodloop. Motormanagement lampje brandt nog wel, krijg je ook niet uit door een herstart, maar heeft gelukkig geen invloed op vermogen.
Wat een avontuur zeg. Iemand hier die een vermoeden heeft wat het kan zijn? Zal sowieso komende week maar naar de garage gaan en dan maar bekijken of het nog zin heeft om mijn 11 jaar oude Fabia met 3 ton op de teller nog te laten reanimeren. Zo'n fijne auto is dit. Hoop niet dat ik hem met deze exercitie nu het laatste zetje heb gegeven