Knipperlicht in de spiegel vervangen

guest

Nieuw lid
Wie weet of het mogelijk is zelf het (led) knipperlicht in de buitenspiegels van de Octavia te vervangen/nakijken.
Mijn rechterbuitenspiegel knippert niet of soms heel zwakjes.

Ik zag hier op het forum een discussie over het demonteren van de kap, maar wat zou het zwakke knipper signaal betekenen?

EdK

Forumguru
Het zou wel eens corrossie in de stekkerverbinding kunnen zijn !!
Doordat de overgangsweerstand in de verbinding zo hoog wordt krijg je niet meer voldoende spanning bij je knipperlicht !!
Dus controleer deze verbindingen ook eens !!

In je manual die een ieder bij zijn wagen krijgt staat hoe je bij je lampje's kan komen om deze te vervangen dus ook van je knipperlichten

succes

guest

Nieuw lid
EdK,
Ik zal de behuizing openmaken en kijken of het zwakke signaal aan corrossie op de bedrading of stekker ligt.

Service zit nog wel op de auto (ook bij 160.000 kilometer :D), alleen dan moet ik naar de garage in Tilburg en dat is voor mij een anderhalf uur rijden. Voor een aanpassing op een lampje is dat net iets te ver.

VEEJAY

Forumguru
Ik doel op Skoda service bij een Skoda dealer bij jouw in de buurt :), nee natuurlijk ga je daar niet anderhalf uur voor rijden.

Ik heb 3 jaar geleden een toyota carolla gehad van '89 met 170.000 op de teller, maar ik ging voor vraagjes en dingetjes gewoon langs bij de Toyota dealert bij mij in het dorp. Ik hoefde heus niet voor elke scheet te betalen.

guest

Nieuw lid
Skodaman, ik denk dat er kabouters :santa: rondlopen op dit forum die de spelfouten uit mijn tekst halen. Ik zie namelijk geen foute spelling (meer) in de titel.
Ik zie dat jij een TCM unit hebt, is dit een stand-alone device of is deze geintegreerd in de pioneer radio?
Ik ben namelijk op zoek naar een stand alone TMC melder. In mijn skoda heb ik een stream MP3 radio en hierop zijn geen TMC berichten te ontvangen (op mijn vorige radio, een becker kon dit namelijk wel)

EdK

Forumguru
Skodaman, ik denk dat er kabouters :santa: rondlopen op dit forum die de spelfouten uit mijn tekst halen. Ik zie namelijk geen foute spelling (meer) in de titel.

Daar hebben ze Kensei de moderator voor !!
Die verplaatst en past de teksten aan !!
Maar past geen sencuur toe !!!!!!!!!!!!!!

SkodaMan

Actief lid
Ik zie dat jij een TCM unit hebt, is dit een stand-alone device of is deze geintegreerd in de pioneer radio?
Ik ben namelijk op zoek naar een stand alone TMC melder. In mijn skoda heb ik een stream MP3 radio en hierop zijn geen TMC berichten te ontvangen (op mijn vorige radio, een becker kon dit namelijk wel)

Het is een losse TMC ontvanger die je tussen de antenne en de Kenwood radio zet. Het signaal van de ontvanger gaat rechtsstreeks naar de Garmin "computer". zie: http://www.kenwood.nl/products/car/navigatie/accessoires/GTM10/

guest

Nieuw lid
Weer even terug naar het eigenlijke onderwerp:

Net de buitenspiegel uit elkaar gehaald met behulp van de foto’s elders op dit forum.
De ledjes van het knipperlicht zitten op een flexibele printplaat gesoldeerd.
De plaat zit met een soort kit vastgeplakt tegen het glas.
Door voorzichtig met een schroevendraaier erlangs te wrikken is dit goed los te halen.

Een van de ledjes was doorgebrand, vandaar dat hij niet meer functioneerde. Ik heb een bypass gemaakt door een draadje te solderen op het printplaatje en nu werken twee van de drie ledjes weer.
:)

LenK

Forumguru
Dit gaat nooit werken, zoals je denkt.
Het is niet zo dat als je het TMC signaal uit de lucht haalt dat dat op een normale radio iets laat zien.
Als je het kastje van SkodaMan tussen je antenne en je Stream gebeurt er helemaal niets.
Lekker :ot: zo

guest

Nieuw lid
Juist...... lees mijn reply............:smirk:
Ik vraag me juist af of er een TMC interface voor de stream beschikbaar is.

LenK

Forumguru
TMC op je Stream zal alleen kunnen door een aanpassing IN het apparaat.
En nog een vraagje: wat heb je aan TMC info op je autoradio. Dat heeft toch alleen maar zin als je gerichte info krijgt over de plek of de route waar je bent.
Wou je alle verkeersinfo van heel NL over je scherm zien scrollen?
Tegen de tijd dat je het gelezen hebt ben je zelf verkeersinfo (botsing veroorzaakt) :473:

guest

Nieuw lid
TMC op je Stream zal alleen kunnen door een aanpassing IN het apparaat.
En nog een vraagje: wat heb je aan TMC info op je autoradio. Dat heeft toch alleen maar zin als je gerichte info krijgt over de plek of de route waar je bent.
Wou je alle verkeersinfo van heel NL over je scherm zien scrollen?
Tegen de tijd dat je het gelezen hebt ben je zelf verkeersinfo (botsing veroorzaakt) :473:
Op mijn becker radio krijg ik inderdaad de file informatie van geheel Nederland te zien, ook als ik geen route heb opgestart op mijn navigatie.
Dit is toch best ibruikbare informatie, deze file info is niet alleen interesant als je een route via je navigatie rijdt. Maar juist ook als je zonder navigatie op weg bent.

De meeste mensen rijden nu eenmaal twee maal per dag de zelfde snelweg en gaan niet iedere keer een route op het navigatie apperaat opstarten. Maar deze mensen (waaronder ik:laugh:) willen wel weten of er files zijn op deze snelweg.

Bovenaan Onderaan