Knipperlicht relais

MacManiac78

Forumguru
Wie kan mij vertellen waar ik het knipperlicht relais vinden kan bij de Fabia II (5J2). En mag/kan daar meteen het onderdeel nummer bij?

Monteurtje

Forumguru
Nee die zit niet verwerkt in de alarmlichtschakelaar. Waar die wel zit weet ik niet. Zal ik moeten opzoeken. Heb je wat meer gegevens van de Fabia, misschien kan ik morgen even kijken.

Ronnie

Forumguru
Zit in de boordnetmodule J519 onder het dashboard links.

Algemene beschrijving
hinweis.gif
Aanwijzing
In het boornetregelapparaat -J519- is (buiten Green Line II wagens met start-stopsysteem, waar het individueel wordt gemonteerd) het de diagnose-Interface v oor databus -J533- (Gateway) geïntegreerd.
Het regelapparaat voor het boordnet -J519- heeft, al naargelang de uitrusting van het voertuig, in de auto de volgende taken;
t Ingreep belastingsmanagement
t Aansturing binnenverlichting
t Vooractivering van de brandstofpomp
t Bediening van de ruitenwisser-, ruitensproeierinstallatie en interval wissen
t Buitenspiegel- en achterruitverwarming
t Knipperlicht- en alarmlichtbediening
t Claxon
t Snelheidsregelsysteem (signaalomzetting in de CAN-databus van het aandrijfsysteem)
t Afstandsontgrendeling van de achterklep
t Verlichting van de schakelaars en instrumenten
t Startblokkering
t Bediening achteruitrijlichten
t Diagnose-Interface voor databus -J533- (niet voor Green Line II wagens met start-stop-systeem geldig)
hinweis.gif
Aanwijzing
Vanaf MJ 2011 zijn in het boornetregelapparaat -J519- (BCM) bijkomend de functies van het centrale regelapparaat voor het comfortsysteem -J393- opgenomen,siehe → Hoofdstuk. Daardoor is het centrale regelapparaat voor het comfortsysteem -J393- vanaf MJ 2011 weggevallen.
Het regelapparaat voor het boordnet -J519- is uitgerust met een zelfdiagnose, die het opsporen van storingen vergemakkelijkt.
Voor het opsporen van storingen → Elektronicatester gebruiken.

MacManiac78

Forumguru
Fantastish! Heb je toevallig ook het onderdeelnummer voor me? Het is inderdaad een Greenline 5J2 sept 2011 model 2012

Ronnie

Forumguru
Niet om het een of ander, maar wat is er precies aan de hand?
(Module kost zo'n €250,-)

MacManiac78

Forumguru
Dus het is helemaal niet slechts een relais. Het is meteen de gehele unit? Soms blijven de knipperlichten continu branden. Dacht dus even het relais te vervangen.

Monteurtje

Forumguru
Heb je een trekhaak? Stekkerdoos niet vol water. Noem maar wat hoor. Heb geen tijd gehad om te kijken hoe het precies zit.

MacManiac78

Forumguru
Heb wel een trekhaak, maar die is kurkdroog. Zitten ook rubber dopjes in (zelf gedaan) en klepje erover heen. Ik heb via Youtube filmpjes gevonden dat VAG relais gebruikt. Misschien slechts bij de oudere modellen? Ik zal ook eens verder kijken. In ieder geval WEDEROM bedankt voor je hulp! En ik hoor graag van je als je meer info hebt.

Bovenaan Onderaan