Knipperlicht voorspatbord Roomster vervangen?

Captain Hook

Forumguru
In het handboek van de Roomster staat keurig beschreven hoe je vrijwell alle lampjes van de Roomster kunt vervangen.
ECHTER... niet hoe je bij de knipperlichten op de voorspatborden komt?
Iemand enig idee hoe je dat ZELF (dus geen kostbaar bezoekje aan de garage) kunt doen?
KnipperlichtSpatbord.jpg

Joske

Forumguru
uiteraard, geen probleem :)

Wat ik me wel alvast herinner, is dat dit een "pain-in-the-ass" job is, zelfs voor de dealer. (althans bij broertje Fabia)

de handleiding:

Zijknipperlichten uit- en inbouwen

Uitbouwen

De borgnok -pijl- bevindt zich aan de rechter- en linkerzijde steeds vooraan.
– Het contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen.

– De 4 bouten -4- (1 Nm) uit de wielkuip schroeven.
– Het knipperlicht met de hand van binnen uit losdrukken.
– Het huis -1- uit de fitting -3- trekken.
– De gloeilamp -2- kan voor het vervangen eveneens worden losgetrokken.

Inbouwen

– De inbouw gebeurt in omgekeerde volgorde.
Aanwijzing
Het knipperlichthuis -1- moet in het spatscherm vallen.

S94-0157.png

Captain Hook

Forumguru
Hieruit begrijp ik dat het in ieder geval een vies klusje wordt?
Die bouten in de wielkuip moeten los en dan kun je dat kunststof opzij buigen? Of komt daar een heel stuk wielkuip los om vervolgens bij de achterzijde van de lampunit te kunnen komen en 'm naar buiten te duwen?

Iemand wellicht ervaring dat het ook vanaf de buitenzijde kan? Wellicht voorzichtig een nokje induwen oid?

Joske

Forumguru
Misschien met je reeds ongeldige creditcard er tussen steken?

zou ik niet doen.. kans op lakbeschadiging lijkt mij te groot, plus kans op succes lijkt mij eerder laag ;)

bekijk het zo, ineens zijn de wielkuipen ook vrijgemaakt van alle vuil en bladeren dat er zitten ;)
gewoon de wielen in uiterste stand zetten zodat je de wielkuip deels kan lossen, even dat nokje (dat toch achter het plaatwerk zit...) zoeken en lossen. En dan stevig duwen :)

Bovenaan Onderaan