Knipperlichten knipperen niet meer!

Hallo,
Heb sinds kort last dat de knipperlichten niet meer goed werken. Eerst knipperen ze nog, maar later blijven ze wel branden zonder te knipperen, zowel links als rechts. Er zit geen regelmaat in. Soms is het een poosje goed en later weer constant problemen.
Het probleem zit zeer waarschijnlijk in het relais (in combinatie met de alarmlichtschakelaar).
Heeft iemand van dit forum deze storing ook eens gehad en is dit zelf (al dan niet eenvoudig) te verhelpen?

Jpoers

Lid
Is dit het enige elektrische probleem op het moment?
Heb namelijk ook zoiets gehad op een vorige auto, bleek niet in het relais te zitten maar aan een slechte massa kabel. Dan willen ze ook wel eens blijven hangen.

Bij mij was toen het contactpunt dat vanaf de accu liep naar de carosserie gecorodeerd. Misschien dat je hier nog ff naar kan kijken en eventueel even reinigen. Mocht die slecht zijn. (dat hielp destijds bij mij)

Ja, dit is het enige elektrische probleem op het moment. Daarom dacht ik ook aan het relais. Ik heb inmiddels op het net even gezocht en dan kom ik ook op dezelfde oorzaak uit. Het schijnt vaker voor te komen bij auto's uit het VAG-concern.
Ik zal voor de zekerheid de massakabel ook even controleren.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Combi99</font><hr />

Het schijnt vaker voor te komen bij auto's uit het VAG-concern.

[/ QUOTE ]

Ik dacht dat niet-werkende knipperlichten vooral voorkwamen bij auto's uit het BMW-concern...
grin.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Ik dacht dat niet-werkende knipperlichten vooral voorkwamen bij auto's uit het BMW-concern...
grin.gif

[/ QUOTE ]

Vandaag de dag komt dat dus bij vrijwel ieder merk voor
mad.gif
, maar dat is een heel andere discussie.

Kan ook uit ervaring spreken.Voor de Octavia 1 geldt dat midden op dashboard het afdekklepje met de tekst octavia wordt verwijderd en dat het hele relais (ook knopje van alarmlichten) van de stekker wordt losgetrokken en een nieuwe geplaatst wordt.Let er overigens op dat bij het terugplaatsen de kabelboom (is redelijk dik) niet in de knel komt te zitten)
Garagehouder vertelde mij dat er een serie mindere relais is geprocuceerd. Zat nog in mijn garantie periode dus is gewoon vervangen.

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Ook bij mij is de relais, het knopje van de alarmlichten, vervangen. Het schijn een veel voorkomende klacht te zijn. De dealer had de relais gewoon op voorraad liggen omdat het een bekend probleem was.
En ook bij mij is deze vervangen onder garantie.

Ik heb exact hetzelfde gehad met een (durf het bijna niet te zeggen) opel corsa. Toen bleek het inderdaad een ralais te zijn à enkele tientjes (guldentijdperk geloof ik nog).

Bedankt allemaal.
xyxthumbs.gif

Ik zal hem één dezer dagen vervangen en laat hier even weten of het probleem verholpen is.
489.gif

Ronald

Gistermiddag was het helemaal erg. Daarom heb ik vanmorgen maar direct één opgehaald en vervangen. Ging gemakkelijk en jawel, hij werkt weer normaal.
xyxthumbs.gif

oscar2

Nieuw lid
Ook bij mijn Octavia heeft zich dat probleem voorgedaan; dubbel nogal liefst. Eerst de richtingaanwijzing en vervolgens het alarmlicht. Helaas had mijn dealer de relais niet op voorraad; uiteindelijk ben ik driemaal naar de dealer geweest voor de uiteindelijke reparatie. Dat veroorzaakte bij mij irritatie en frustratie.

French

Lid
Blijkbaar een kwaaltje dat vaker voorkomt. Bij mijn O1 is het relais ook al vervangen. Bij mijn auto begon het knipperlicht ineens heel onregelmatig te knipperen.

A

andreg

Ik heb er sinds kort ook last van en heb hem eruit gehaald en even met iets gekrabt over het contact van het relais. Je moet wel aardig de boel los halen maar hij doet het dan weer. De contacten fikken gewoon in. Maar dit was van korte duur, dus na 3 maanden had ik er weer last van. Ik ga even de dealer bellen of ik het onder garantie vergoed kan krijgen. Iemand een idee als je Octavia al zijn 5 jaar ingaat?

Bovenaan Onderaan