Knipperlichthendel defect?

Froggy71

Nieuw lid
Mijn O2 met inmiddels ruim 220K op het tellertje heeft wat moeite met rechtsaf slaan. Althans het knipperlicht. :D
Ik doe keurig mijn knipperlicht uit als ik na rechts ga maar het daarwerkelijke knipperen gebeurt aan de linkerkant van de auto! Comfortknipperen gaat prima, net als linksaf. Cruise is ook geen probleem, enkel en alleen rechtsaf. Verdomd vervelend! Iets verder doordrukken zorgt er meestal voor dat het toch nog aan de rechterkant gaat knipperen.
Een 2e hands schakelding hoeft niet zo veel te kosten (tussen de 30 à 40 euro), maar is dat een beetje zelf te doen om zo'n schakelaar te vervangen? Iemand hier ervaring mee?

Joske

Forumguru
Heb jij een bouwjaar en motorcode voor mij? (dan kijk ik wel eens voor een handleiding)

polf

Senior Member
Je moet misschien wel even afvragen of je tweedehands onderdeel (40,-) van voldoende kwaliteit is om niet over X-weken weer alles te moeten verwijderen?(nieuw 90,- en laatse modificatie sts voor eveneens veel voorkomende cruise ctl probleem).

In het kort: Plastic stuur kolom covers verwijderen>Accu los>Airbag verwijderen>stuur verwijderen>airbagring/stuurhoeksensor verwijderen>Stuurmodule los klikken van alle stekkers (special trucje om middelste punt te ontgrendelen)> richting aanwijzer uit/af schuiven en de rest in omgekeerde volgorde.

Nodig: 12mm multi spline voor de centrale stuur moer, VCDS/Vag com om de stuurhoek sensor opnieuw te nullen beetje handigheid en hopelijk de documenten die Joske nog kan aanleveren want er zijn wel wat speciaaltjes om op te letten.(maar geen rocket science)

Grtz Polf

Froggy71

Nieuw lid
Je moet misschien wel even afvragen of je tweedehands onderdeel (40,-) van voldoende kwaliteit is om niet over X-weken weer alles te moeten verwijderen?(nieuw 90,- en laatse modificatie sts voor eveneens veel voorkomende cruise ctl probleem).

In het kort: Plastic stuur kolom covers verwijderen>Accu los>Airbag verwijderen>stuur verwijderen>airbagring/stuurhoeksensor verwijderen>Stuurmodule los klikken van alle stekkers (special trucje om middelste punt te ontgrendelen)> richting aanwijzer uit/af schuiven en de rest in omgekeerde volgorde.

Nodig: 12mm multi spline voor de centrale stuur moer, VCDS/Vag com om de stuurhoek sensor opnieuw te nullen beetje handigheid en hopelijk de documenten die Joske nog kan aanleveren want er zijn wel wat speciaaltjes om op te letten.(maar geen rocket science)

Grtz Polf
Hmm. Komt nog meer bij kijken dan ik dacht. Dacht het met een schroevendraaier op te kunnen lossen. Cruise probleem ken ik, dat is in mijn vorige Octavia onder garantie opgelost door de hendel te vervangen.

Froggy71

Nieuw lid
Joske: super bedankt! Zonder handleiding had ik me bij een aantal onderdelen toch echt afgevraagd hoe dat allemaal in elkaar zou zitten. We zullen eens een poging wagen.
Nogmaals dank voor de geboden hulp iedereen.

Bovenaan Onderaan