Spector
Forumguru
Middag allen,
ik wil graag het volgende voorleggen... Ik rij een Octavia II combi RS uit 04/2011 met ca. 97k kilometer, sinds eind februari dit jaar heb ik een soort van knipperlichtrelatie met het motormanagementlampje. Dit wil zeggen dat het lampje regelmatig aanspringt en weer uit gaat. Natuurlijk bij de dealer geweest welke in eerste instantie de diagnose "sensor katalysator / uitlaatsysteem" had, hierop is de sensor vervangen en inderdaad het lampje ging uit. Echter niet voor lang, na een week of 2 ging het lampje weer branden en dus weer terug naar de dealer. Die kwam er in eerste instantie niet uit, omdat de computer wederom aangaf dat de eerder vervangen sensor kapot was. De dealer wilde de auto een dagje houden om de storing verder te kunnen onderzoeken en zo geschiedde.
Uitkomst: 1. brandstoffilter vol en moet vervangen worden + 2. er blijft een klep in het spruitstuk hangen hierdoor moet het complete spruitstuk vervangen worden.
Beide uitkomsten zouden kunnen al vind ik het wat vroeg voor een auto met nog geen 100k op de teller, zijn er meer ervaringen van anderen met bovenstaande?
Tijdens het rijden merk ik niets aan de auto, behalve dan het motormanagementlampje dat de ene dag wel en de andere dag niet brand.
Groet,
Erik
ik wil graag het volgende voorleggen... Ik rij een Octavia II combi RS uit 04/2011 met ca. 97k kilometer, sinds eind februari dit jaar heb ik een soort van knipperlichtrelatie met het motormanagementlampje. Dit wil zeggen dat het lampje regelmatig aanspringt en weer uit gaat. Natuurlijk bij de dealer geweest welke in eerste instantie de diagnose "sensor katalysator / uitlaatsysteem" had, hierop is de sensor vervangen en inderdaad het lampje ging uit. Echter niet voor lang, na een week of 2 ging het lampje weer branden en dus weer terug naar de dealer. Die kwam er in eerste instantie niet uit, omdat de computer wederom aangaf dat de eerder vervangen sensor kapot was. De dealer wilde de auto een dagje houden om de storing verder te kunnen onderzoeken en zo geschiedde.
Uitkomst: 1. brandstoffilter vol en moet vervangen worden + 2. er blijft een klep in het spruitstuk hangen hierdoor moet het complete spruitstuk vervangen worden.
Beide uitkomsten zouden kunnen al vind ik het wat vroeg voor een auto met nog geen 100k op de teller, zijn er meer ervaringen van anderen met bovenstaande?
Tijdens het rijden merk ik niets aan de auto, behalve dan het motormanagementlampje dat de ene dag wel en de andere dag niet brand.
Groet,
Erik