Knokkend / krakkend bij haakse insturen

Beste leden,

Ik zal me eerst even voorstellen daar ik nieuw ben op dit forum.

Ik ben Egbert en rij nu naar tevredenheid ruim 10 jaar Skoda.

We zijn begonnen met een Fabia combi en rijden nu al geruime tijd een O2 2.0 TDI (140pk) combi van 2006. Met een respectabele km stand van 230.000 .

Nu zijn eind vorig jaar de draagarm rubbers vervangen omdat de auto een krakend geluid maakte bij warm weer als je over een drempel reed, nu heb ik reeds in een andere topic gelezen dat ik dit goedkoper / makelijker zelf had kunnen doen door de rubbers in te vetten.

Nu heb ik een ander probleem, als ik haaks instuur en stapvoets rij knokt het .
Nu zit ik zelf te denken aan de homokineet maar heb hier verder geen ervaring mee.
Ik heb de dealer gebeld en die geeft aan ook de aandrijfas te vervangen.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit een dure aan gelegenheid?
Hoor graag wat jullie ervaringen zijn of adviezen.

Mvg.
E hoek

s-line

Forumguru
Waarschijnlijk als ik het zo lees zijn je bovenlagers stuk of versleten een VAG kwaal. Of de veer zit boven scheef,zou ook kunnen, maar ik gok op de lagers.
Kosten vallen mee helemaal als je zelf handig bent. Maar als je net als de meeste hier, meteen naar de dealer gaat kost het altijd een stuk meer natuurlijk.
Succes.

JvW

Senior Member
Ik heb nog geen ervaring met Skoda, maar bij Volvo willen het rond die kilometerstand ook vaak de veerpootrubbers zijn. Kun je makkelijk zelf checken, maar vervangen is geen makkelijke klus omdat de veerpoten uit elkaar moeten en de auto daarna wel uitgelijnd moet worden.

Bij de dealer geweest alles na gekeken niets kunnen vinden, geluid word erger maar kan niets vinden, nu zat ik te denken of het mogelijk is dat de remmen blijven hangen(voor ) laatst een nood stop moeten maken(overstekend wild) en tijdens het remmen maakte hij het zelfde geluid. Hoop dat er bij iemand een lampje gaat branden wat het kan zijn

Desperado

Forumguru
Beter bekend als veerpootlagers. Maar het kan ook geen kwaad om de remtangen even te laten nakijken, je weet het maar nooit.

Mooi we zijn er achter, alle bouten na getrokken van de draagarm en het gekraak is voorbij, met dank aan de goede service van de Skoda garage korterink

Bovenaan Onderaan