Knop buitenspiegels

Hallo,

de knop voor het instellen van de buitenspiegels staat bij mij eigenlijk altijd in de R stand. Handig, want dan kantelt de rechterbuitenspiegel zodat het parkeren langs een stoeprand gemakkelijker gaat. Maar volgens mij werkt in die stand de spiegelverwarming niet. Daarvoor moet de knop weer in de "verwarmingsstand" staan. Klopt dat inderdaad ? Lijkt me niet handig, want dan moet je dus steeds verdraaien: 's ochtends eerst in de verwarmingsstand, dan weer bij parkeren in de R stand.

Erkens

Lid
Ja, dat klopt. De verwarming werkt alleen als hij in die stand staat. Maar ehm, draait de spiegel automatisch dan als je achteruit gaat? Heb ik waarschijnlijk overheen gelezen in de handleiding :eek:

Oké, het klopt dus. Nou ik vind dat niet handig. Waarom zou die spiegelverwarming niet gewoon kunnen werken ongeacht in welke stand de bedieningsknop staat ? Is zie daar de logica niet van in. Je bedient de spiegelverwarming gelijk mee met de achterruitverwarming. Dat lijkt me genoeg.

Erkens

Lid
Normaal gesproken hoef je je spiegels niet te bedienen en dus zet je de schakelaar in "rust": of de 0-stand, of de verwarmstand.

Schakelen via de achterruitverwarming lijkt me overigens niet praktisch, twee systemen die totaal niets met elkaar te maken hebben en zorgt alleen maar voor meer verbruik omdat je de achterruitverwarming minder vaak nodig hebt dan de spiegelverwarming.

Je hebt gelijk. In onze andere auto (VW Lupo) lopen spiegel- en achterruimtverwarming wel samen vandaar dat ik dacht dat het in de Yeti ook zo was.

Ik zet voortaan de knop voor de spiegelbediening wel op "R" zodat bij het achteruit parkeren de spiegel kantelt en de stoeprand goed zichtbaar wordt en de schakelaar alleen tijdelijk op "verwarming" als de spiegels beslagen zijn.

Dos_Dave

Nieuw lid
Nog even oprakelen omdat ik een gerelateerde vraag heb: als ik de knop in stand L zet dan bewegen beide spiegels (L en R) en als ik de R kies dan reageert enkel de rechterspiegel. Er is bij mij ook geen sprake van neerklappen bij het in achteruit schakelen als de knop in R-stand staat. Is hier iets mis of is dat by design dat in de L-stand beide spiegels bewegen?

Is hier iets mis of is dat by design dat in de L-stand beide spiegels bewegen?

Is by design. Zo kun je als bestuurder snel beide spiegels tegelijk instellen. In hoeverre de rechterspiegel altijd in de R-stand moet neerklappen weet ik niet. Kan zijn dat dit met het uitvoeringsniveau te maken heeft of het feit dat ik een vision + comfort-pakket heb.

Bovenaan Onderaan