Knop op stuurwiel blijft zitten na indrukken

OctaviaWest

Actief lid
De 'back' knop (nr 5) op mijn stuurwiel blijft, na indrukken, ingedrukt zitten en komt niet meer terug. Deze knop is nodig om terug te keren naar het hoofdmenu. Elke keer ik erop duw moet ik 'm met mijn nagels er terug uit peuteren. Misschien een zaak van een drupje olie of zo, heeft iemand anders het al gehad en het met een truuk zelf weer in orde gekregen?

Het is geen groot defect dat een dringend werkplaatsbezoek rechtvaardigt, maar ik heb er wel bijna elke dag last van.

octavia back knop 2.JPG octavia back knop.JPG

AndreM

Forumguru
Er zou wel eens vuil tussen de knop en het framepje van de knop kunnen zitten.
Dit probleem kwam vroeger nog wel eens voor bij toetsenborden van grote printers.
Je kan met een voelermaatje proberen rondom de knop heen te gaan en misschien is het daarmee opgelost. :thumbsup:
Werkt deze oplossing niet, dan lijkt de knop lam te zijn.

• Leuk
Waarderingen: Ed13

Cordoba

Forumguru
Zo'n onbenullig mankementje kan makkelijk leiden tot grote gevolgen (bijvoorbeeld aanrijding doordat je teveel met het knopje bezig bent), dus ik zou zeker proberen om het op te lossen.
Vuil tussen de knop kan de oorzaak zijn, maar ook te veel ruimte voor de knop (slijtage?) kan er voor zorgen dat de knop scheef komt te zitten en daardoor vast loopt.

Antera

Donateur
Anders stuur eraf ff alles schoon maken en weer in elkaar zetten dan is het zeker goed. Mits er iets anders niet goed is maar dat zal je dan meteen kunnen zien. U is welkom

OctaviaWest

Actief lid
Ik heb het net eens goed bekeken. Er is absoluut geen vuil te zien, en met een stukje papier kan ik mooi rond de knop gaan zonder dat het ergens aanloopt of er teveel speling is, zowel als de knop in normale positie staat als wanneer hij blijft zitten. Het lijkt er dus op dat het het switchcomponent binnenin is die niet terugkeert.

Dank je voor het aanbod Antera maar vanaf mijn woonplaats een retourtje Breda is al snel drie uur rijden. Ik ga dus naar mijn dealer moeten want mijn wagen heeft vier jaar garantie vanaf de leveringsdatum (dus nog tot september 2017).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan