Knopje dashboard centrale deurvergrendeling doet vreemd

Rallye

Forumguru
Gisteren dacht ik al dat er iets vreemd was met de deurvergrendeling. Nomaal gaan de deuren op slot als ik wegrij en gaat, volgens mij, het lampje op het knopje branden (klopt toch?). Nu gaat het lampje niet branden; de deuren vergrendelen wel (behalve mogelijk de bestuurdersdeur, zie onder) Als ik stilsta en een passagier de auto wil verlaten kan ik via het knopje de deuren openen. Hij klikt dan één keer, het lampje op de knop gaat uit (toch?) en de deuren zijn open. Nu is het lampje al niet aan, maar klikt de deurvergrendeling twee maal: het lijkt erop de deuren zijn dan nog (of weer) op slot.

Overigens is de bestuurdersdeur sowieso van buiten te openen. Dat zou ook niet moeten, toch?

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ligt het aan de bestuurdersdeur?

EdK

Forumguru
het lampje op het knopje branden (klopt toch?)
Klopt ja

Heb jij in je maxidot deel met instellingen nog een keuze menu mbt sluiten van de deuren ?
Zo ja, staat daar niet iets verkeerd ?

En je redenatie verder met openen en sluiten en de lampjes aan / uit kloppen

Rallye

Forumguru
Bedankt. Die staat op automatisch sluiten. Heb er ff mee gespeeld vandaag, maar dat loste niets op. Ik rij morgen wel even langs Vruggink.

EdK

Forumguru
Als die zeggen nieuw slot , denk dan ook nog even aan die VAG slotenmaker in Apeldoorn !
Dat kan je een boel geld schelen dan....

Rallye

Forumguru
Het kwam er helaas niet van om vandaag langs te gaan. Ik zal het resultaat melden als ik geweest ben.

Rallye

Forumguru
Even om het draadje af te maken: vanmorgen is een nieuw portierslot gemonteerd, kosten € 211,17. Oude slot heeft het net geen vijf jaar volgehouden......

Linker voordeur gaat weer op slot en het lampje vóór de pook reageert weer normaal.

EdK

Forumguru
Nieuw slot ?
Was die monteur in apeldoorn die met ruilsloten werkt geen optie ( goedkopere) geweest ?

Bovenaan Onderaan