Dag iedereen,
Ik sta op het punt om een tweedehands Kodiaq 1.4 tsi 150 Pk met DSG bak en 4x4 aan te kopen van 2017. Wagen heeft bijna 120.000 km gelopen… Ik denk wel goed onderhouden, zo ziet ie er toch uit alleszins…
Nu hoorde ik allemaal horrorverhalen over de TSI blokken van Skoda… dat die enorm veel olie “zuipen” via de zuigerveren, tot wel 5 liter per 1000 km… waardoor uiteindelijk alles in de soep draait en de motor helemaal open moet om de zuigers te vervangen enzovoort… kostprijs +3000 euro…
Nu is mijn vraag: klopt dat? Is dat effectief een gekend probleem bij deze motoren en heeft er hier al iemand zulke nare ervaringen met zijn 1.4 TSI meegemaakt?
Moet ik de aankoop dan toch beter niet doen?
Alvast bedankt voor jullie tijd en raad!
Ik sta op het punt om een tweedehands Kodiaq 1.4 tsi 150 Pk met DSG bak en 4x4 aan te kopen van 2017. Wagen heeft bijna 120.000 km gelopen… Ik denk wel goed onderhouden, zo ziet ie er toch uit alleszins…
Nu hoorde ik allemaal horrorverhalen over de TSI blokken van Skoda… dat die enorm veel olie “zuipen” via de zuigerveren, tot wel 5 liter per 1000 km… waardoor uiteindelijk alles in de soep draait en de motor helemaal open moet om de zuigers te vervangen enzovoort… kostprijs +3000 euro…
Nu is mijn vraag: klopt dat? Is dat effectief een gekend probleem bij deze motoren en heeft er hier al iemand zulke nare ervaringen met zijn 1.4 TSI meegemaakt?
Moet ik de aankoop dan toch beter niet doen?
Alvast bedankt voor jullie tijd en raad!
Laatst bewerkt: