Kodiaq 2 Sportline ook alleen op benzine rijden mogelijk?

Bertkodiaq

Nieuw lid
Dag allemaal, ik ben nieuw hier.
Ik heb afgelopen week mijn nieuwe Kodiaq Sportline opgehaald met bijna alle opties.
Verder de kappen uit de velgen, logo zwart gespoten en de letters kodiaq en iv verwijderd.
Foto bijgevoegd.

Het is standaard een hybride en ik heb thuis (nog) geen laadmogelijkheid. Ik heb hem 1 keer helemaal opgeladen nu en hij geeft ca. 90 km aan ipv de aangegeven 123 km bij optimale omstandigheden. De batterij is vrij snel leeg.

Mijn vraag. Het vriest nu snachts als en malle en die standkachel/ automatische verwarming is echt super. Auto is helemaal automatisch ontdooid 's morgens op zelf aangegeven tijdstip. Maar nu komt het... dit werkt alleen vanaf 25% batterij.

De auto rijdt altijd een deel electrisch aan het begin en bij optrekken. Is dit ook uit te schakelen, dat je alleen op benzine rijdt en het electrische gedeelte / de batterij kunt bewaren voor bijvoorbeeld het automatisch ontdooien van je auto.

Ik hoor graag jullie bevindingen..

Groeten Bert

Bijlagen

• 20250203_222331.jpg
    20250203_222331.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 68

Marchel1

Actief lid
Je kan in het menu (accu symbool) aangeven wat de minimale laadtoestand (percentage) van de accu moet zijn. De auto zal in hybride stand dan accu en benzine gebruiken tot aan dat percentage.
Let op ook als dat percentage bereikt is zal er af en toe op accu gereden worden omdat er tijdens remmen en dergelijke weer wat opgeladen wordt.

Ik weet niet of de auto stopt met klimatiseren als de ingestelde ondergrens bereikt is, ookal is dat meer dan 25%. Maar dat is simpel uit te proberen

Bovenaan Onderaan