Kodiaq 3e rij stoelen erbij zetten

Joopy

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben in bezit van een Kodiaq 2007 5 zitter.
Weet er toevallig iemand of het mogelijk is om stoelen bij te kopen en er een 7 zitter van te maken? Groetjes Joep
 

Herre

Senior Member
Ben wel benieuwd naar dat model uit 2007
Zal inderdaad wel lastig worden. Weet ook niet of de achterbank wel gelijk is in ernn5 zitter.
 

Japanese Power

Donateur
2e zitrij is al iets kleiner qua beenruimte. Sowieso ander onderstel onder je bank, andere bodemvulling een 3e zitrij. Zal, als het al kan, een prijzig plaatje worden schat ik zo in.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Het beste is een schade auto met dezelfde kleur bekleding kopen en dan alles overzetten. Maar vergis je niet in het werk. Afgezien van heel veel schroefwerk zit je ook met electronica, inleren, etc. Dat geld zou je ook kunnen besteden aan een 7-zitter zoeken en dan de 5-zitter inruilen. Moet je uiteraard wel geld bij leggen, maar ik denk dat het goedkoper is dan ombouwen. Het kost in ieder geval veel minder tijd...
 

MGR2

Nieuw lid
Volgens de garage destijds was het niet mogelijk. Het zijn namelijk gehomologeerde zitplaatsen met een gordel, die door een instantie moeten worden gekeurd. Dat wordt niet achteraf gedaan.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het zou me niet echt verbazen als de benodigde gordelbevestigingspunten bij nader onderzoek (onder de bekleding, dus strippen tot op het metaal!) er standaard al blijken te zitten, net als de tapgaten voor het bevestigen van de stoelen.
 

Herre

Senior Member
Ik verwacht dat de auto sowieso opnieuw gekeurd moet gaan worden omdat het kenteken gewijzigd moet worden naar een 7 zitter. Mijn kentekenbewijs geeft in elk geval 5 zitplaatsen aan.
 

hemi24

Forumguru
@Joopy: de bevestigingen zouden er wel zitten, maar met alleen het plaatsen van de bank ben je er niet; een aantal zaken die verder afwijken:
- zijpanelen kofferbak;
- vloerdelen kofferbakruimte;
- gordels in D-stijl voor 3e zitrij (afwijkende bekleding);
- bekabeling voor aansluiting gordelherkenning;
- vloerbekleding na de 2e zitrij;
- 2e zitrij is anders van een 7-zitter (mechaniek om stoel 2e zitrij naar voren te klappen om toegang te verschaffen tot 3e zitrij);
- verlichting in de dakhemel;
- ...?
 
Bovenaan Onderaan