Kodiaq 5 zits vs 7 zits met 3 kids

Darks

Nieuw lid
Hoi,

Nieuw hier, kort voorstellen, Belg, redelijke autoliefhebber en al enige tijd op zoek naar een waardige vervanger voor mijn Ford Focus nu ons 3e kindje op komst is. Na een hele tijd staren op de Superb, blijkt deze toch niet zo handig in de praktijk voor meer dan 2 kinderen en heb ik mijn 'focus' verlegd naar de nieuwe Kodiaq Sportline.

Mijn vrouw is helemaal overtuigd van de 7-zitter. Ikzelf iets minder, maar dat compromis wil ik wel stellen als ik dan de 2.0 TSI erin mag lepelen. Enige nadeel is dat deze niet heel goedkoop is qua belastingen (ik heb het er nog voor over, maar minder mag altijd).

Optie B is dan de PHEV. Maar die kan niet met 3e zitrij.

Ik ben aan het onderhandelen met de dealer voor een testwagen een dagje mee te krijgen zodat ik eens aan de slag kan met alle kinderstoelen. Al kan onze oudste perfect in een stoelverhoger, maar in de Focus is dat nu zo goed als onmogelijk om dan nog een gordel vast te krijgen. De opbouw van de achterbank van de Kodiaq lijkt handiger, relatief brede middenzit, en gordelaansluitingen die omhoog kunnen.

De flexibiliteit van de 3e zitrij spreekt me ook wel aan, maar als ik prima 3 kids op de gewone achterbank gezet krijg heeft dit toch mijn voorkeur. Waar zit hier de praktijkervaring?

Bedankt!

• Leuk
Waarderingen: EdK

Patron

Senior Member
Over de Kodiaq kan ik weinig roepen mijn kids zijn al ouder maar met mijn Octavia combi zonder probleem 2 stoelen en een verhoger.
Maar passen is weten

Darks

Nieuw lid

Ja ik bedoel eerder nog een datum prikken, dat zal wel moeten lukken.

Ik denk dat het sowieso de 7-zit zal worden, voor de flexibiliteit. Ook al blijkt de 5 zit dan misschien beter eenmaal ze uit de grote kinderstoelen zijn, als er dan eens een vriendje mee moet is dat wel super handig dat er een extra plek is.

Bovenaan Onderaan