Kodiaq en telefoon topic.

cybersax2

Nieuw lid
@cybersax2 : Dank je wel voor de update. Is de mobiele telefoon zonder draad te koppelen met carplay of android auto? de draad heb ik altijd als erg irritant ervaren. Zonder draad betekend dat ik de telefoon in draadloze laadvakje kan doen en klepje in de middenconsole dicht. Minder neiging om toch de telefoon met de hand vast te pakken..
Ik heb Android auto nog niet aan de praat (met een Oneplus 7T Pro). Ik heb namelijk nog geen usb-c naar usb-c kabel (telefoon kwam zoals de meesten met usb-c naar usb-a). Ik vermoed dat er eerst een bedrade verbinding gemaakt moet worden voor het draadloos kan. Bluetooth audio streamen wil ie ook niet (verbinden wel, maar streamen...). Ellendig aangezien dat het enige is wat overblijft.

Ook de activatie van de Skoda Connect diensten is behoorlijk moeilijker geworden: na aanmaak account moet de dealer ook nog eens de identiteit bevestigen voor je alle diensten kan gebruiken. eSIM activatie is nog een mysterie, die is namelijk niet via de Skoda Connect website. Het is ook niet duidelijk welke diensten de eSIM gebruiken. Daarnet vroeg ie naar een S-Pin bij het instappen - hop, weer naar de PC om uit te zoeken wat dat is. Gezien dit nieuw is moest ik er een aanmaken, waarna prompt de boodschap kwam dat "alle functie weer geactiveerd moeten worden". Ligt misschien aan mij, maar dit is een slecht UI ontwerp.

@cybersax2 dank je wel voor je reactie. Account aanmaak en aanmeld procedure werd bij mijn vorige Kodiaq door de dealer gedaan. Met uitleg en al waren we bijna 1 uur bezig.
Ik zal in november/december opletten dat de dealer dit weer met mij doorloopt.
Ik verneem graag als het koppelen van android auto of carplay lukt en of het draadloos ook functioneert.

cybersax2

Nieuw lid
@cybersax2 dank je wel voor je reactie. Account aanmaak en aanmeld procedure werd bij mijn vorige Kodiaq door de dealer gedaan. Met uitleg en al waren we bijna 1 uur bezig.
Ik zal in november/december opletten dat de dealer dit weer met mij doorloopt.
Ik verneem graag als het koppelen van android auto of carplay lukt en of het draadloos ook functioneert.
Ondertussen heb ik een USB-C kabeltje en een USB-C stick van 128GB gekocht. Android auto heb ik enkel bedraad aan de praat gekregen. Bij de USB stick zegt ie "apparaat niet ondersteund". Tot zover "multimedia entertainment" - dit is wel een bittere teleurstelling.

@cybersax2 Dit belooft niet veel goeds... Enkele gedachten bij mij: USB-C stick moet wellicht op een bepaalde manier geformatteerd worden. Mijn SD-kaart die bij Kodiaq prima functioneerde werd door een Espace niet herkend.
Over Android auto heb ik volgende op Internet gevonden over draadlooskoppelen van Android auto:
"zo heb je een wifi-verbinding nodig in de auto, want bluetooth is niet toereikend voor de grote stroom aan data. Veel moderne auto’s bieden al de mogelijkheid om zo’n verbinding op te zetten, maar daarmee ben je er nog niet."
bron: https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-wireless-uitleg/

jesse_s93

Forumguru
Oneplus ondersteunt niet standaard wireless android auto. Volgens mij doen een select aantal android telefoons dat maar, waaronder de eigen Pixel telefoons van Google en een paar Samsungs. In de developer settings in de android auto app is dit te activeren. Daarna telefoon uit auto verwijderen (het profiel in het systeem) en de bluetooth verbinding verwijderen van de telefoon en de telefoon opnieuw opstarten. Daarna de telefoon opnieuw koppelen.

Zie ook: https://www.xda-developers.com/wireless-android-auto-any-android-phone/#:~:text=Enable development settings in the,Reboot your phone.

Bovenaan Onderaan