Kodiaq eruit - Scala erin

mvwengerden

Actief lid
Op zich valt het wel moet ik zeggen. Scala is een prima auto. Ik moet alleen wennen aan de dingen die ik nu ga missen, open dak, dode hoek lampjes, adaptive cruisecontrol, wat ik veel gebruikte. Deze zijn tot nu toe wel te overzien, ik mis alleen wel het infotainment systeem. Heb nu Bolero (volgens mij) en dat is toch echt wel een flinke stap terug. Ik gebruik altijd apple Carplay, maar dat werkt nog niet goed (als het uberhaupt werkt).
Ga in ieder geval beginnen met vragen om een update van het systeem, misschien helpt dat.

mvwengerden

Actief lid
Of de rij-eigenschappen beter zijn kan ik nog niet zeggen, want ben alleen nog van de dealer (via de mediamarkt) naar huis gereden, maar zoals ik zei. De Scala is een prima auto, rijdt heerlijk

• Leuk
Waarderingen: Tees

fanSkoda-VW

Forumguru
@mvwengerden . "Ik moet alleen wennen aan de dingen die ik nu ga missen, dode hoek lampjes, adaptive cruisecontrol,......."

Al die zaken zitten wel in mijn Scala.

Grtsss

jesse_s93

Forumguru
Ik gebruik altijd apple Carplay, maar dat werkt nog niet goed (als het uberhaupt werkt).
Ik denk dat dat zeker kan helpen. Ik heb ook een Bolero, auto is geleverd december 2019. Vanaf het begin stond hier software versie 0463 op, die al grotendeels storingsvrij was. Ik zit nu op 0469 en ervaar geen problemen meer met mijn infotainment. Voor carplay maak ik gebruik van een Carlinkit adapter waardoor het nu ook draadloos werkt in combinatie met de qi lader, erg fijn.

mvwengerden

Actief lid
Ik denk dat dat zeker kan helpen. Ik heb ook een Bolero, auto is geleverd december 2019. Vanaf het begin stond hier software versie 0463 op, die al grotendeels storingsvrij was. Ik zit nu op 0469 en ervaar geen problemen meer met mijn infotainment. Voor carplay maak ik gebruik van een Carlinkit adapter waardoor het nu ook draadloos werkt in combinatie met de qi lader, erg fijn.
Afspraak is gemaakt om het systeem te updaten........15 juli :arghh:, kan niet eerder helaas. Hoop dat het de problemen oplost, want kan nu niet bellen (bluetooth werkt ook niet altijd nl) en navigeren. Ik heb zelf een Car2Play adapter liggen die ik gebruikte in de Kodiaq dus hoop het na 15 juli ook allemaal draadloos te kunnen regelen. Moet helaas ff geduld hebben ( en dat is moeilijk :nono:)

mvwengerden

Actief lid
(hopelijk) laatste update: 15 juli werd augustus. Toen bleek dat na een dag proberen dat de USB poort niet goed was, week later teruggekomen op vrijdag (26 augustus) om te laten vervangen. Na een dag wachten lukte het updaten nog niet. De auto heeft t/m vandaag bij de dealer gestaan, omdat de update wel was gelukt maar Apple Carplay werkte nog steeds niet en na uiteindelijk het vervangen van de aanstuur Unit (geloof ik, UMC/EMC/AMC? weet ik niet meer) is het opgelost. Ik heb apple carplay :dankje:, update is uitgevoerd naar de laatste versie......alleen de datum blijft op 1/1/1970 staan :pieker: en ik kan hem niet aanpassen, maar ja....
Vooralsnog ben ik blij, maar wat een gedoe is het geweest.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan