Kodiaq. Het wachten wordt beloond.... de eindstreep is eindelijk in zicht

Assenr

Lid
Hallo allemaal,

Ik heb in mei 2017 mijn Kodiaq besteld en volgens de laatste berichten zou deze over ca. 5 weken moeten komen. Hiermee ben ik ook één van de "gelukkigen" die ca. 1 jaar heeft moeten wachten.

Ik heb besteld:

Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT DSG Style Business

Opties: Lichtmetalen velgen 19" Triglav polished
Mode Select
Travel Assist met verkeersbordenherkenning
Parkeerpakket pro Trekhaak wegklapbaar
Metallic lak
Sunset, extra donker getinte ramen achter
Hill Hold Control
Adaptive Cruise Control met Front assist
Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak
Verwarmbare voorruit

Kleur & interieur: Metal Grey zwarte stoffen bekleding

Behoorlijk compleet dus, ik heb alleen tot het laatste moment getwijfeld over lederen bekleding. Leder vind ik eigenlijk mooier, maar in de zomer vind ik het niet ideaal (ondanks de ventilatie) en het "glijden op de stoelen" gaat mij ook tegenstaan, vrees ik. Daarnaast had ik het verschil in de lease prijs hiervoor uiteindelijk er toch niet voor over.

Ik heb in het begin ook erg getwijfeld over metal grey of lava blue. Ik vind lava blue ook prachtig, maar ben bang dat ik daar na ca 2 jaar op ben uitgekeken en dan mag ik nog 2 jaar. Metal Grey blijf ik mooi vinden en staat zakelijk ook altijd goed.

Ik heb de laatste maanden met veel interesse dit forum bekeken en heb hier een hoop van geleerd. Allemaal dus hartelijk dank voor jullie informatie en wetenswaardigheden.

Wellicht heb ik nog wel een berichtje wat enkelen van jullie zou kunnen interesseren ( of misschien al lang weten, maar voor mij was het nieuw):

Ik heb dus uiteindelijk voor metal Grey gekozen. Ik heb ook extra de trilav velgen besteld. Op de site van skoda stond dat dezze dus ook in het antraciet waren te leveren. In mijn hoof was dat een "perfect match", dus op naar de dealer om mijn bestelling hier nog op aan te passen.

Lang verhaal kort en in het kader van "50 tinten grijs " : hier dus ook een enorm verschil tussen de beide grijstinten. ( op basis van andere grijzen velgen en in combinatie met het kleur-staaltje van de auto bij de dealer). De dealer verzekerde mij dat alle grijstinten van de velgen de dezelfde tint waren. Ik ben dus bij mijn oorspronkelijke configuratie gebleven.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee, zo niet : bedankt voor de tijd voor het lezen van mijn bericht.

Nu maar weer verder met het aftellen, het einde komt eindelijk in zicht.

Wat kan ik mij toch druk maken om "luxe -problemen", aan de andere kant: veel "beren op de weg zien", betekent in dit geval blijkbaar een hoop gelukkige Kodiaq -collega's.

Veel plezier met jullie beren allemaal en veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
Rhino

CDK

Forumguru
Welkom Rhino en sterkte met je luxe problemen ;)
Heb ongeveer een zelfde kleur en uitvoering als jouw bestelling, alleen dan met lederen sportstoelen, glijden heb ik geen last van. Wellicht dat je in het verleden een “fout” onderhoudsmiddel op het leder gesmeerd hebt?

Assenr

Lid
Hoi Corné,

Leuk dat je reageert en ik heb al veel leuke en nuttige berichten van je gelezen op de diverse forums.

Eerlijk gezegd heb ik pas 1 auto met lederen bekleding gehad (occasion) en dat beviel achteraf toch niet zo goed. Best mogelijk dat dat leer toen was ingesmeerd met een middel, maar niet door mij. Vooral met pantalons aan vond ik het vervelend

Tsja, esthetisch vind ik leer echt veel mooier, maar toch maar de keuze voor stof gemaakt. Als ik er spijt van krijg heb ik weer een optie voor de toekomst om te onthouden. Als ik dan toch een probleem moet hebben, dan maar liever een luxe probleem.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Horkje

Forumguru
Welkom Rhino, mooie configuratie komt er dus binnenkort jouw kant op. Geniet ervan.

Velgen die met de autokleur matchen maken het geheel sowieso mooi af. Bij mij komt bijvoorbeeld Quarts Grey terug in de Vega velgen.

CDK

Forumguru
Als ik dan toch een probleem moet hebben, dan maar liever een luxe probleem.
Dat zijn inderdaad de leukste problemen
Een tip die ik kan geven wanneer je op het punt staat om voor een lederen interieur te kiezen is dat de stoelen niet te ruim zijn. Dus eerst even passen voordat je tot aanschaf over gaat. Met een spijkerbroek zal je alleen bij sportief rijden last hebben, maar bij het dragen van een nette pantalon ervaar je dit eerder. Er zijn middelen die voedend zijn voor het leder en toch geen vettige gladde finish geven. Zelf heb ik het lederen sportinterieur en daar zit ik echt in in plaats van er op en dat ervaar ik persoonlijk als erg prettig.

Maartenvds

Forumguru
Mooie samenstelling! en veel rijplezier wie weet dat ik ook mijn RS ook op ten duur wegdoe voor een beer maar eerst nog even wat andere zaken zoals een huis kopen en dan pas weer een andere auto :D

:ot: @Corné de Kluijver welke leder poets gebruik jij ik heb namelijk nu Turtle wax Leather hiermee het idee heb dat ik niet het gewenste resultaat bereik en soms ze erg als een glijbaan voelen. Misschien dat ik het niet goed genoeg in vrijf of dat het toch aan het middel ligt.

Maartenvds

Forumguru
Mooie samenstelling veel veilige KM's gewenst. :ot: @Corné de Kluijver welk middel gbrijk jij ik heb het gevoel dat mijn Turtle Wax Leather wel zo een laag achter laat en ik het niet altijd even prettig vind. Vooral mijn mede passagiers die zeggen wel is dat ze wegglijden :facepalm:

CDK

Forumguru
Uitsluitend op nieuw leder deze:

IMG_1636.JPG

Op lederen interieurs die niet nieuw meer zijn deze:

IMG_1634.JPG

Gevolgd door deze:

IMG_1635.JPG

EdK

Forumguru
en waar liggen die omkeerpunten om van ene naar andere product te gaan ?

Of gewoon als ene fleske leeg is dan....

CDK

Forumguru
en waar liggen die omkeerpunten om van ene naar andere product te gaan ?

Of gewoon als ene fleske leeg is dan....

Nieuw of in zeer goede staat, dus in de praktijk zou je bij 2 x per jaar aanbrengen je flesje wellicht leeg kunnen maken.

De cleaner en de coat is wat voordeliger en die kan je blijven gebruiken, is alleen ietsje vettig, maar dan ook niet meer als ietsje.

Bovenaan Onderaan