Kodiaq II PHEV Sportline?

khalid1983

Nieuw lid
De PHEV is nu alleen met 150 kW (204 pk) te verkrijgen, dezelfde moter zit ook o.a. in de nieuwe Tiguan PHEV. Maar die is ook te verkrijgen met 200 kW (272 pk). Komt die mogelijkheid denken jullie ook voor de Kodiaq, wellicht in een Sportline uitvoering? Let op, het gaat dus om de PHEV.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou zeggen bel Pon:

Contact informatie.

Adres:
Zuiderinslag 2
3833 BP, Leusden
Nederland

Postadres:
Postbus 72
3800 HD, Amersfoort
Nederland

E-mail:
info@skoda.nl

Telefoonnummer:
088-0330107




SUCCES!
 

hemi24

Forumguru
De Sportline is in Duitsland ondertussen configureerbaar: maar ook daar enkel de 150KW als PHEV.

Verder:
1.5 TSI 110KW
2.0 TDI 110KW
2.0 TDI 142KW 4x4

Configurator in Tsjechië laat zelfde motoren zien.

Weinig kans dus in NL op potentere versies…!
 
Tja.. eerste bericht.. geen voorstelling elders, zoals voorgeschreven volgens de forum regels.
De sportline er komt er, dat staat al wéken op de website; dus wachten op de configurator en je kan t zien..


IMG_0495.jpeg
 

Skoda001

Nieuw lid
Ik heb pas contact gehad met de dealer. Ik kreeg de volgende verklaring voor het uitstel:

“Helaas hebben wij gisteren te horen gekregen dat door de nog lopende inprijzing van de Kodiaq Sportline Business de bestelbaarheid uitgesteld is tot eind augustus.

De onderhandelingen met Škoda Auto zijn momenteel in volle gang, voor de beste inkoop en verkoop prijs.”
 
@ertromp: Graag kom ik even in contact met jou voor een vraag. Helaas kan ik jou geen pb sturen. Zou je mij daarom als je wil even een pb willen sturen? B.v.d.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
OP's vraag was of de 272pk versie komt, maar als je op de officiele site kijkt van Skoda staat alleen de 204pk er.
 

ertromp

Forumguru
OT: Welkom bij Skoda @EdK . Een beetje uitgeruste Fabia Business Edition kost je ook al 34K. Je volgende wordt een Dacia? Leg ook maar 28K neer voor zo'n Sandaal modelletje. Probleem zit aan onze salaris kant :D Die moet tegenwoordig minimaal 8K netto/maand zijn wil je met je nieuwe shiny Skoda wat boodschappen bij de lokale super doen en een beetje kunnen rondtouren en ook nog verzekerd zijn. Ik ben 55+ en sta echt af en toe te kijken waar menigeen het allemaal van moet doen en gaat doen. En dan nog komt die dure leasert al dan niet zakelijk of private geleased voor de deur en moet er ook nog 4x per jaar vakantie gevierd worden waarvan 2x vliegen en 2x met de shiny Skoda. En natuurlijk willen we een toppie (te duur betaalde) woning met toch wel om de 4a5 jaar nieuwe inrichting, badkamer, keuken etc.
Gewoon blijven leven naar dat je inkomen hebt en rond kunt blijven komen en gewoon 10 jaar in de mooie Skoda Faab blijven rondrijden @EdK. Ook dan kun je een prima leven leiden en dat hoeft echt niet met een ride van €52490,-. Met een Fiat Seicento kun je ook een wereldreis maken: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...-seicento-naar-nepal-via-iran-en-afghanistan/
 

EdK

Forumguru
JA dat die 34K kost dat weet ik, doordat hij al in showroom stond en men hem blijkbaar kwijt wilde was ik wel wat goedkoper uit (gelukkig)
En gelukkig ben ik niet de persoon die 2x een vliegreis nodig vind en dan nog eens 2x met de Fab.
Reis hele jaar zakelijk al genoeg en vind het soms gewoon lekker om thuis te zijn en eens niet in een hotelkamer met hotel eten...
En van me inkomen kan ik gelukkig ruim rond komen en krijg ik er aankomende tijd ook nog eens 13% bij...... wat helaas ook meteen weer door instanties word ingenomen.
Maar goed ben gelukkig niet heel veeleisend, kan eten en leven zonder elke euro te moeten omdraaien en de luxe dat ik van een 5 daagse naar een 4 daagse werkweek overga per 1 januari ( maar draai dan evengoed nog +40 uur per week hoor )
Maar nog 5 jaar en dan mag ik met pensioen en met de liggende gelden red ik het prima tot me 90 ste levensjaar !
 
Zag in de configurator dat de phev sportline met dezelfde opties 1000 euro goedkoper is dan de business.. kwam evengoed voor de leuk op 58k uit… vind wel dat er op de sportline wat andere bumpers hadden gemogen ipv alleen de onderste voor en zij randjes in lak gespoten te krijgen..

De opvolger van de O4 phev wordt een EV. Ik gebruik de O4 veel elektrisch, en dat zou ik met de nieuwe kodiag/supetb nog meer gaan doen.. zou dan bijna alles wel elektrisch doen gezien het bereik van 100+ km.. en dan gebruik je een phev als ev… dus de volgende wordt een ev… in 2026 komt er een ev met de naam “Combi” en die zou vergelijkbaar zijn met de octavia..

ben genieuwd...
 
Bovenaan Onderaan