Columbus Kodiaq probleempjes.....

RonaldSkodiaq

Donateur
Heb sinds mei problemen met mijn Columbus navigatie na 2 jaar goed gewerkt te hebben. Volledige bedrading met antenne vervangen. Nieuwe module geplaatst (waar de SD kaart in gaat) en software aangepast. 4x bij garage geweest en totaal al 12 dagen de auto kwijt geweest. Probleem blijft. Hij kan het een dag goed doen maar ook een paar dagen niet. Gaat van de weg af. Soms een 10 tal meters en soms zit hij in een ander Europees land. Dealer heeft nog geen idee.

elsinga

Forumguru
Sinds mei bijvoorbeeld een telefoonlader of zo in gebruik? Kan zijn dat die lader stoort op de GPS ontvangst.

Broertje van Einstein

Senior Member
Goedemorgen berenhouders,
Ik heb gezocht maar helaas niet gevonden. Ik kan mijn Columbus niet updaten. Ik haal de update binnen via mijn iMac, zet het. Over op een exfat geformateerde 64gb sdxc-schijf maar mijn systeem in de auto kan hem niet vinden. Weet iemand wat ik verkeerd doe en nog liever, hoe ik het goed moet doen?

hemi24

Forumguru
Probeer maar eens te updaten met een Windows-pc; updaten met een Apple geeft vaker problemen...

wakkie

Senior Member
Heb je 2 slots voor een SD kaartje? Je kunt maar 1 slot gebruiken, het andere slot moet leeg zijn. Update op SD kaartje via mijn iMac. Kreeg ook altijd de melding dat hij geen update kon vinden. Nadat ik een slot niet in gebruik had, kon hij de update vinden. Sindsdien geen problemen meer gehad.

wakkie

Senior Member
Nog als aanvulling zie ook het topic navigatie updates 2019/2020 post 997. Een van de forumleden adviseerde om cleanmydrive2 te installeren en sindsdien geen problemen meer gehad.

Broertje van Einstein

Senior Member
En de update via de PC van mijn broer (niet Einstein, ik heb meer broers) bleek de oplossing. Kaarten nu helemaal bijgewerkt. Toen ik het sd-kaartje in het slot liet zitten, ging ie s-nachts gewoon door met updaten met de auto op slot en contact uit. Zal wel continu spanning op staan.

Bovenaan Onderaan