Kodiaq zonder side assist

Jamesdean1974

Senior Member
Heeft iemand de Kodiaq al ontvangen zonder side assist?
Ik ben al een aantal jaren gewend aan de blindspot monitoring. Dus ik ben even benieuwd wat de ervaringen zijn van mensen die de beer rijden zonder sise assist.
 

MarcoO2

Forumguru
Tsja, gewoon autorijden zoals vroeger lijkt mij?

Verwacht je dat de Kodiaq een bijzondere auto is op dit punt ofzo?
 
  • Haha
Waarderingen: EdK

Jamesdean1974

Senior Member
Het is een grote auto en tegenwoordig is blind spot assist bijna een basis onderdeel van nieuwe auto’s. Zelf ben ik al een jaar of 10/12 gewend aan het systeem. Dus ik ben benieuwd of mensen die voorheen met side assist hebben gereden het ervaren om nu zonder te rijden. Dealer kan ook geen uitsluitsel geven wanneer side assist wel weer bestelbaar is en om de aanschaf af te laten ketsen op een side assist lijkt me ook niet en beetje overdreven.
 
Ik heb zelf 5 jaar in een auto rond gereden met dode hoek waarschuwing en rijd nu, in afwachting van mijn nieuwe lease auto in een auto welke dit niet heeft. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb het nog geen moment gemist. Volgens mij is het een prima waarschuwing systeem maar ik heb er zelf ook nooit blind op vertrouwd.

Mijn Kodiaq is dan ook gewoon besteld zonder side assist ;)
 

Jamesdean1974

Senior Member
Ik heb zelf 5 jaar in een auto rond gereden met dode hoek waarschuwing en rijd nu, in afwachting van mijn nieuwe lease auto in een auto welke dit niet heeft. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb het nog geen moment gemist. Volgens mij is het een prima waarschuwing systeem maar ik heb er zelf ook nooit blind op vertrouwd.

Mijn Kodiaq is dan ook gewoon besteld zonder side assist ;)

Thanks….goed om te horen. Ik denk dat ik ook de aanschaf er niet op laat afketsen.
 

hemi24

Forumguru
Er zitten uiteraard gewoon spiegels op, die je prima kunt instellen…

:koffie:

Als er één systeem op m’n Kodiaq zit wat ik werkelijk geen moment zou missen dan is dat wel de dodehoeksensor…
De rear traffic functie (detectie kruisend verkeer achter bij het uitparkeren) is iets wat wel weer nuttig is bij deze optie.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja word weer ff cursus hoe leer ik me spiegels af te stellen....:koffie:
En dan word het weer ff aanleren om over de schouder heen te kijken.....
Tsja tis een handig hulpmiddel en zit redelijk veel op de weg dagelijks en ondanks dat hulpmiddel heb ik vaak gasten die dan toch me zijkant eruit proberen te drukken van me wagen....
 

Jamesdean1974

Senior Member
Er zitten uiteraard gewoon spiegels op, die je prima kunt instellen…

:koffie:

Als er één systeem op m’n Kodiaq zit wat ik werkelijk geen moment zou missen dan is dat wel de dodehoeksensor…
De rear traffic functie (detectie kruisend verkeer achter bij het uitparkeren) is iets wat wel weer nuttig is bij deze optie.
Ohhhhh daar zijn die dingen voor die aan de deur zitten.
Die uitparkeer waarschuwing vervalt dus ook? Dat is wel jammer. Dat is een handig functie.
 

hemi24

Forumguru
En achteruit inparkeren is niet per definitie “veiliger”; als ik naast een bestelwagen sta heb ik eerder zicht op de straat met mijn achteruitrijcamera dan dat ik eerst mijn neus van de Kodiaq laat rijden!

:arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Heb het gehad op een paar wagens (wel niet onmiddellijk een Skoda). Ik zou mij nooit puur baseren op dat systeem. Zelf goed kijken in de spiegels vind ik “veiliger”. Heb het op huidige wagen niet en mis het zeker niet.
 
Bovenaan Onderaan