John caravan
Nieuw lid
14 dagen geleden uit Arlon in Belgie met caravan en auto op takelwagen naar huis gekomen te Schoten bij Antwerpen.
De auto had geen vermogen meer omdat een oranje lampje aanging, spiraaltje (storing motormanagement) even later begon ook nog een oranje motortje te branden (storing uitlaatgasmanagement).
Dan maar Skoda mobiliteitsgarantie gebeld en zij zijn mij komen takelen na uitlezen en zij dachten aan egr klep.
Na nazicht in de werkplaats zou het om een druksensor gaan die stuk was hier is Skoda voor een deel tussengekomen in de prijs van het onderdeel
Nu ongeveer twee weken later moet ik ongeveer een 120 km ver zijn terug dezelfde foutmeldingen en weer verlies van vermogen , dan maar terug naar de werkplaats gereden .
Na terug uitlezen zegt men dat de koeler van de egr klep stuk is en dit zou een dure herstelling worden waar Skoda wederom voor 70 % zou tussen komen in de prijs van de onderdelen maar de herstelling neemt ongeveer 5 uren in beslag en in de uren komt men niet tussen dus dit grapje kost me nog eens tussen de 5 en de 600 € plus nog eens de herstelling van 2 weken geleden ook 179€.
Men zegt in de garage dat de vorige herstelling inderdaad de sensor was en dat het nu een andere oorzaak is de koeler ik vindt di nogal straf 2 keer op 2 weken stukken met een auto van 2 jaar en 9 maanden met 42000 km op de teller (superb 2l diesel cr 140 pk).
Ik begin hard te twijfelen aan de kwaliteit van de VAG productn en ik vindt de tussenkomst aan de magere kant om niet te zeggen schandalig voor een auto van die leeftijd met zo weinig kilometers.
Dat men dan, denkelijk dit is niet zeker eerst nog de verkeerde diagnose stelt en dit dan ook nog mag betalen vindt ik er helemaal over.
In de werkplaats beweert men natuurlijk bij hoog en bij laag dat het niet waar is ,doch ik heb in de 2 weken tussen de herstellingen amper een 250 km gereden.
De auto had geen vermogen meer omdat een oranje lampje aanging, spiraaltje (storing motormanagement) even later begon ook nog een oranje motortje te branden (storing uitlaatgasmanagement).
Dan maar Skoda mobiliteitsgarantie gebeld en zij zijn mij komen takelen na uitlezen en zij dachten aan egr klep.
Na nazicht in de werkplaats zou het om een druksensor gaan die stuk was hier is Skoda voor een deel tussengekomen in de prijs van het onderdeel
Nu ongeveer twee weken later moet ik ongeveer een 120 km ver zijn terug dezelfde foutmeldingen en weer verlies van vermogen , dan maar terug naar de werkplaats gereden .
Na terug uitlezen zegt men dat de koeler van de egr klep stuk is en dit zou een dure herstelling worden waar Skoda wederom voor 70 % zou tussen komen in de prijs van de onderdelen maar de herstelling neemt ongeveer 5 uren in beslag en in de uren komt men niet tussen dus dit grapje kost me nog eens tussen de 5 en de 600 € plus nog eens de herstelling van 2 weken geleden ook 179€.
Men zegt in de garage dat de vorige herstelling inderdaad de sensor was en dat het nu een andere oorzaak is de koeler ik vindt di nogal straf 2 keer op 2 weken stukken met een auto van 2 jaar en 9 maanden met 42000 km op de teller (superb 2l diesel cr 140 pk).
Ik begin hard te twijfelen aan de kwaliteit van de VAG productn en ik vindt de tussenkomst aan de magere kant om niet te zeggen schandalig voor een auto van die leeftijd met zo weinig kilometers.
Dat men dan, denkelijk dit is niet zeker eerst nog de verkeerde diagnose stelt en dit dan ook nog mag betalen vindt ik er helemaal over.
In de werkplaats beweert men natuurlijk bij hoog en bij laag dat het niet waar is ,doch ik heb in de 2 weken tussen de herstellingen amper een 250 km gereden.
Laatst bewerkt: