koeler EGR klep stuk

John caravan

Nieuw lid
14 dagen geleden uit Arlon in Belgie met caravan en auto op takelwagen naar huis gekomen te Schoten bij Antwerpen.
De auto had geen vermogen meer omdat een oranje lampje aanging, spiraaltje (storing motormanagement) even later begon ook nog een oranje motortje te branden (storing uitlaatgasmanagement).
Dan maar Skoda mobiliteitsgarantie gebeld en zij zijn mij komen takelen na uitlezen en zij dachten aan egr klep.
Na nazicht in de werkplaats zou het om een druksensor gaan die stuk was hier is Skoda voor een deel tussengekomen in de prijs van het onderdeel
Nu ongeveer twee weken later moet ik ongeveer een 120 km ver zijn terug dezelfde foutmeldingen en weer verlies van vermogen , dan maar terug naar de werkplaats gereden .
Na terug uitlezen zegt men dat de koeler van de egr klep stuk is en dit zou een dure herstelling worden waar Skoda wederom voor 70 % zou tussen komen in de prijs van de onderdelen maar de herstelling neemt ongeveer 5 uren in beslag en in de uren komt men niet tussen dus dit grapje kost me nog eens tussen de 5 en de 600 € plus nog eens de herstelling van 2 weken geleden ook 179€.
Men zegt in de garage dat de vorige herstelling inderdaad de sensor was en dat het nu een andere oorzaak is de koeler ik vindt di nogal straf 2 keer op 2 weken stukken met een auto van 2 jaar en 9 maanden met 42000 km op de teller (superb 2l diesel cr 140 pk).
Ik begin hard te twijfelen aan de kwaliteit van de VAG productn en ik vindt de tussenkomst aan de magere kant om niet te zeggen schandalig voor een auto van die leeftijd met zo weinig kilometers.
Dat men dan, denkelijk dit is niet zeker eerst nog de verkeerde diagnose stelt en dit dan ook nog mag betalen vindt ik er helemaal over.
In de werkplaats beweert men natuurlijk bij hoog en bij laag dat het niet waar is ,doch ik heb in de 2 weken tussen de herstellingen amper een 250 km gereden.
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
1ik vindt de tussenkomst aan de magere kant om niet te zeggen schandalig voor een auto van die leeftijd met zo weinig kilometers.
Ben ik met je eens. 70 % coulance op alleen de onderdelen (waarschijnlijk berekend op de verkoopprijs?) is zo goed als niets. Dat is zeg maar alsof je het onderdeel tegen inkoopsprijs krijgt. Daar legt noch de dealer, noch de importeur dus nauwelijks iets bij.
 

Joske

Forumguru
verbaast me zelfs dat een Belgische dealer coulance toepast?!

Wist zelfs niet dat dat bij ons bestaat?? :pieker:
 

Tallguy

Forumguru
Ik denk ook dat je met 'erg' een 'EGR' klep bedoelt? Ik pas de topictitel daar even op aan, pas jij het in je eigen bericht aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Happyman

Forumguru
Vervelend probleem. Maar als ik jou was zou ik gelijk die hele EGR bende er uit halen. Dan krijgt je diesel alleen nog maar verse lucht voor zijn kiezen.
 
Die ERG kleppen is ook geen geschenk voor de motoren regelmatig gaat er eentje stuk en niet alleen bij VW hoor andere merken hebben er ook last van. Eėn van de redenen dat ik geen diesel wou voor de prijs van zo een herstelling heb ik veel litertjes benzine.
En ik vrees ervoor dat dit niet de laatste keer zal zijn.
@jonn caravan:Rijdt u korte afstanden?
 

John caravan

Nieuw lid
Die ERG kleppen is ook geen geschenk voor de motoren regelmatig gaat er eentje stuk en niet alleen bij VW hoor andere merken hebben er ook last van. Eėn van de redenen dat ik geen diesel wou voor de prijs van zo een herstelling heb ik veel litertjes benzine.
En ik vrees ervoor dat dit niet de laatste keer zal zijn.
@jonn caravan:Rijdt u korte afstanden?
Hallo Snelle ik probeer zo veel als mogelijk korte afstanden te vermijden door te fiets hiervoor te nemen onder de 10 km, maar ik heb ook al gehoord van taxi bedrijven en rijscholen met dezelfde problemen en die rijden toch behoorlijk veel denk ik.Ik denk dat het een structureel probleem is waar men bij de constructeur zeer goed van op de hoogte is ,maar de kosten en de miserie bewust door schuift op de klant. dit zal dan mijn laatste product zin dat ik heb gekocht van VAG na jaren met hun wagens gereden te hebben.de onderhoudskosten bij VAG liggen belachelijk hoog ik denk dat die duitsers denken dat wij gek zijn en hun brol blijven kopen.
 
Laatst bewerkt:

Happyman

Forumguru
Zeker omdat het dure reparatie betreft zou je best kunnen overwegen om de EGR af te doppen en weg te laten schrijven in de computer. Heb je nooit meer last van een EGR storing en het is nog beter voor je blok ook. Maar ja dat is mijn mening.
 

TooTall

Forumguru
12/05/2010 1ste inschrijving Superb Combi 2.0 CR 140 PK. 1ste eigenaar neemt Wecare 2+2 verlengde garantie.

05/08/2013 koop ik de auto 2dehands. Deze heeft 65.000km.

14/08/2013 noodloop, "engine fault workshop", voorgloeispiraal blijft branden.

16/08/2013 EGR koeler en klep vervangen onder garantie.

Een goed voorbeeld van hoe verlengde garantie de moeite waard is! Ik vroeg toen aan mijn dealer (Delorge in St Truiden) wat er gebeurd zou zijn moest ik geen verlengde garantie gehad hebben, "dan zouden we voor 70% tussengekomen zijn ongeveer" Ze geven ook toe dat er veel problemen zijn met de EGR klep, en dat ze zelfs voor wagens ver buiten garantie een tussenkomst doen aangezien er veel problemen mee zijn.
 

Joske

Forumguru
Vrees dat het een antwoord was in het genre: " en laat ons nu maar gauw verder werken aan andere auto's mijnheer.."
 

VEEJAY

Forumguru
Sorry John klinkt mij niet bekend, maar ben ook geen expert.

Bel desnoods een VAGspecialist en vraag het na. Je kunt ook vragen of ze de hele EGR troep eraf kunnen halen of bypassen, dan heb je daar in de toekomst geen last meer van.
 
Bovenaan Onderaan