Koelsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nemo

Senior Member
Hi guys :D

Volgens mij heb ik een over-ijverig koelsysteem. Toen ik net een afstand van 2x40 km had afgelegd (met 10 minuten stilgestaan), zag ik dat de temperatuur van de motor na een minuut of 30 op 80 graden stond. En 10 minuten later stond de teller op de helft daarvan, ipv dat de wijzer recht naar boven wees, stond hij op een kwart. De motor was afgekoeld?

Is dit normaal, of is mijn teller stuk/ of mijn thermostaat stuk?

van inkel

Forumguru
Controleer je koelvloeistof peil eens.
(in iedergeval voor je morgenvroeg voor je wegrijd)
Als er geen koelvloestof meer in je expansievat meer zit, dit bijvullen en z.s.m. naar je garage.

Red Devil

Actief lid
dat probleem heb ik ook gehad, bij mij was de sensor en de thermostaat kaduuk..
dan is die warm, stuk rijde, en dan weer 'afgekoeld'..
thermostaathuis kost volgens mij niet meer dan 100 euri, en als het goed is ben je er dan weer vanaf

nemo

Senior Member
Net even koelvloeistof gecheckt en is volgens mij netjes op peil.
Weet alleen niet of de verwarming het nog deed, die stond nl uit.

Stel dat idd mijn thermostaat en sensor kapot zijn, valt dit dan onder garantie?

van inkel

Forumguru
Gelukkig is je koelvloeistof nog op peil, het zal wel de temperatuursensor zijn of de thermostaat.
Volgens mij valt dit onder de Bovag garantie, ik neem aan dat je fabia nog in de garantieperiode zit.

van inkel

Forumguru
Off Topic.
Of je hebt een beetje pech met je auto, of je ziet er goed uit en hebt een slimme monteur.:D

Maar ik hoop dat ie weer snel gemaakt is, en je verder geen problemen met je Fabia krijgt.

Gieliovd

Forumguru
vervelend zeg.... zo blijft hij koud. uiterst slecht voor je motor.

thermostaathuis: 65 euro
temp. voeler: 25 euro
arbeidsloon: 100 euro
en dan nog de btw.

gooi het op je garantie!

ps. mobiel dus wat minder nette post, ok!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan