Koeltemparatuur wordt niet warm

Marjo74

Nieuw lid
Bij mijn Skoda Octavia 2.0SLX uit 2000 met een AQY motor wordt de temperatuur niet meer warm, een 5 mnd geleden is de waterpopm vervangen tegelijk met de distrubutieriem en vorige week is de termostaat vervangen, een week geen problemen meer gehad en nu dat het weer onder nul is wordt de motor niet meer warm alleen als je lang stil staat en de kachel wordt ook niet zo warm.
Wat kan dit zijn ik hoop op jullie hulp alvast bedankt.

Maarten

Forumguru
De technische leden van dit forum zullen je vast antwoorden.

Ik wil je welkom heten op dit mooie en leerzame forum!
Neem je nog even de moeite om je voor te stellen in het meet&greet gedeelte?

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat je er toch weer een andere themostaat in moet (laten) zetten, worden de kachelslangen ook niet warm, dan ga daar maar vanuit. Ik denk dat de temp. meter op het dashboard ook onder in de hoek blijft liggen? Vooral bij deze temperaturen zal het water bij een defecte thermostaat bijna koud blijven, alleen in de stad,waar je niet zoveel rijwind hebt, zal de temp. idd. ietsje oplopern Het zal wel een miskleun zijn geweest ofzo die open blijft staan.

Espott

Lid
Hoi, dat zijn lullige problemen waarbij vaak meer kosten worden gemaakt als nodig is.
Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn vorige auto (ford mondeo) gelukkig had ik info van het forum en wees ik de dealer op de sensoren. Er zijn er twee vervangen en toen was het probleem opgelost....iets van € 100,00 kwijt. Suc6!

purk

Senior Member
ik denk ook aan een verkeerde of niet goed gemonteerde thermostaat.

Gewoon laten testen bij de dealer/garage waar je hem hebt laten maken, zit normaal 1 jaar gerantie op de reparatie en onderdeel.

succes.

Bovenaan Onderaan