Koelvloeistof melding

koreaan

Forumguru
Ik kreeg van de week een koelvloeistof melding, echter zit er genoeg koelvloeistof in.
Na een een nieuwe start komt de melding niet meer terug.

heeft iemand van jullie suggesties

turboturbo

Forumguru
Meest waarschijnlijke oorzaak een faulty sensor(en) in het expansievaatje. Remedie: expansievaatje vernieuwen :)

EdK

Forumguru
Gewoon ff aankijken en komt het weer terug da eens een dealer een bezoekje brengen..

Huibert

Forumguru
Heb dit bij de Fabia ook heel af en toe, klein beetje koelvloeistof bijvullen en ben er weer voor een jaar van af.:)

Cordoba

Forumguru
Inderdaad op het oog zit er genoeg in, maar wel in de buurt van minimum peil, en doordat de sensor niet helemaal lekker meer is, krijg je dan toch een signaaltje. Door het peil bij te vullen, verdwijnt meestal die valse melding, tot je na bijv. een extra jaar toch het hele expansievaatje inclusief sensor moet vervangen. Zo'n vroegtijdig alarm voor het peil van de koelvloeistof, is eigenlijk een signaal dat de sensor tegen het eind van de levensduur zit.

koreaan

Forumguru
Dank voor de reacties, excuses het peil staat precies tussen de min en max. Uiteraard is dit gecheckt. Ik rijd wel langs de dealer

Cordoba

Forumguru
Als de vloeistof inderdaad halverwege min-max staat, is het een overleden sensor (of een roestige stekkerverbinding).

EdK

Forumguru
Zoals gezegd door me, gewoon ff blijven aankijken en heel grote kans dat niet meer voorkomt

Huibert

Forumguru
Bij mij begint de melding wanneer het niveau nauwelijks onder maximum komt, dit is al 4 jaar zo. Zou er in eerste instantie niet zo druk om maken, pas bij echt koelvloeistof verbruik of continu melding zul je iets moeten.

Bovenaan Onderaan