Koelvloeistof verbruik Skoda Octavia 3 2jaar oud

Hallo,

Ik heb een skoda octavia 3 van Jaar 2020 met 23000 Km. Nu zag ik bij olie nazicht dat het koelvloeistof in
het midden stond tussen max en min. Is het normaal dat er verbruik is met nieuwe auto. Ik heb nagekeken in koude toestand met buiten temp van 7 graden.

Groetjes Stijn.

Tees

Donateur
Volgens mij moet je nauwelijks koelvloeistofverbruik hebben, ook niet bij een nieuwe auto.
De vraag is: stond ie eerst wel op max? En bij welke temperatuur was dat? Want 25 of 7 graden maakt nog best een verschil in het waargenomen niveau.
Zolang ie trouwens nog tussen min en max staat is er geen reden tot zorg. Als ie onder t minimum komt, dan is er wel echt iets mis.

brepus13

Forumguru
Ik zou me pas zorgen maken als hij binnenkort ineens op minimum staat. Niet strak op Max is in beginsel geen probleem.

Fmoon

Forumguru
Volgens mij maakt een klein beetje verlies niet uit en is dit normaal zolang er niet gigantische hoeveelheden bijgevuld hoeven te worden zit het vast goed. In het begin heb ik het eens gehad, toen bijgevuld want dacht dat die minimaal was afgeleverd, na 2 weken weer een melding… maar toen bleek de waterpomp stuk, wat overigens standaard was in die periode (slechte serie).

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan