Koelvloeistoflekkage.

Hallo,

De Fabia I (aqw) van mijn buurman verliest koelvloeistof.
Zo te zien is de radiateur lek.
Heeft iemand een idee wat het die beste man gaat kosten (all in) bij een garage?
bvd

Ronnie

Forumguru
Radiateur: Onderdeelnr. 6Q0 121 253 AG € 156,66 incl. BTW.(dit is een vervangend onderdeelnr.
radiateur voor voertuig zonder airco. Voor een auto met airco is de koeler € 30,- duurder.
De montage zal een uurtje duren, bumper moet eraf en het gehele voorfront moet verwijderd worden.
Vorige week nog gedaan bij een POLO 6N, dezelfde bouwijze.(Dochter had voor de 3e keer in 2 maanden de zaak weer in elkaar (laten) rijden)

@Ronnie
Ja bedankt voor de info Ronnie, heeft de man een globaal idee.
Uiteraard komt er nog meer bij natuurlijk, koelvloeistof en diverse andere dingen enz enz.
En het is voor een Fabia met airco

@wanderer
Klopt, heb je ook gelijk in maar het is voor een oude man en die kan dat gedoe niet zo goed meer aan.

Maar goed ik denk wel dat ie op een € 280-300 moet rekenen...
Bedankt voor de info mensen!

sander_van_b

Nieuw lid
Hallo,

Mijn Fabia lekt ook ergens koelvloeistof. Eens in de twee/drie maanden gaat het lampje aan en dan moet je het weer een beetje bijvullen en kan je weer een tijdje vooruit. Ik heb het idee dat het reservoir de boosdoener is (de naad in het midden).
Het reservoir vervangen lijkt me niet echt moeilijk werk (toch?). Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om ook direct alle koelvloeistof te verversen. Hoe kan ik dat het beste doen?

groeten,

Sander

Ronnie

Forumguru
Koelvloeistof hoef je niet te vervangen (jammer van het geld), tenzij je er veel water bij hebt gegooid of dat er veel olie inzit.
Gewoon een platte afwasbak onder de koeler zetten en de slangklem eraf schuiven, onderste slang dan een beetje lostrekken(zit behoorlijk vast!)
Van te voren even de restdruk boven uit het vaatje laten ontsnappen indien de motor warm is.(denk aan de handjes!) Wanneer het vaatje lek zou zijn zou er bij warme motor(hogere koelwaterdruk) vloeistof moeten lekken, is dit niet het geval denk dan maar eens aan een koppakkinkje ofzo.....
Maar als er zo weinig lekt en het wordt niet erger zou ik het mooi zo laten!

stenebeekie

Nieuw lid
hey sander weet wat ook vaak voor komt is leiding van koelvloeistof voor motor langs heb sdi gehad had dat ook roest vaak door groeten peter

probeer voor een nieuwe radiator eens Oranjeboom radiatoren in breda; 0765217363
absoluut goedkoper
rens

Bosi

Lid
Als het niet te ver uit de buurt is, kan Car Cool systems in Helmond of Uden ook een nuttig adres zijn: 0413-259094 (Uden) / 0492-526664 (Helmond),
Heb hier voor mijn vorige blikkie (Kia Rio Mrk I, 1,5 benzine met airco en automaat) voor minder dan de helft van wat de dailer vroeg een radiator aangeschaft.(Wordt op bestelling, op merk, bj en type etc. gebouwd). Zij kunnen tegen meer prijs ook de inbouw verzorgen in eigen werkplaats.
Bob

Bovenaan Onderaan