koelvloeistofslampje

jeve2

Lid
Goedemorgen Medeforummers,

ik had een vraag :

er is bij mij 2 x het lampje van de koelvloeistof gaan branden en piepen (3x).
Vreemde is dat niveau van de vloeistof gewoon goed is.

Iemand enig idee waarom deze dan aangaat / piept ?
(na opnieuw contact aan/uit is het overigens wel verdwenen maar vind het vreemd).:crazy:

gr
Jeffrey
 

Neptukker

Forumguru
Goedemorgen Medeforummers,

ik had een vraag :

er is bij mij 2 x het lampje van de koelvloeistof gaan branden en piepen (3x).
Vreemde is dat niveau van de vloeistof gewoon goed is.

Iemand enig idee waarom deze dan aangaat / piept ?
(na opnieuw contact aan/uit is het overigens wel verdwenen maar vind het vreemd).:crazy:

gr
Jeffrey

Ken het verhaal, had een Seat Toledo II met dezelfde kwaal als het weer wat kouder werd. Aangezien de O I technisch veel overeenkomsten kent zal het wel om hetzelfde gaan. Ikzelf heb het niet verholpen (inmiddels O II) maar het schijnt de sensor in het reservoir te zijn, de mik vervangen kan blijkbaar enkel totaal en kost blijkbaar zo'n 60€. Zie op:
http://www.seat-online.nl/forum/index.php/topic,49593.0.html
http://www.seat-online.nl/forum/index.php/topic,51586.0.html
 

TurboBooster

Forumguru
Het is mij ook overkomen.
Oorzaak, de auto stond een beetje achterover.
Heb dit opgelost door koelvloeistof net even boven de max. streep bij te vullen.
Sindsdien geen probleem meer mee gehad.

TB.
 
Heb her probleem zelf "regelamtig". Als ie piept (en dat doet iet bij mij meestal direct na het starten), motor uit, beetje koelvleoistof bijvullen, en verder gaan met starten en wegrijden. Ik heb begrepen dat de sensor iets te snel reageert.....
Wat we; van belang is, controller je koelvloeistof peil regelmatig, want koelvloeistof kan naar ik weet nooit "zomaar:" verdwijnen in groetere hoeveelheden.

MVG, Peter
 

jeve2

Lid
Heb her probleem zelf "regelamtig". Als ie piept (en dat doet iet bij mij meestal direct na het starten), motor uit, beetje koelvleoistof bijvullen, en verder gaan met starten en wegrijden. Ik heb begrepen dat de sensor iets te snel reageert.....
Wat we; van belang is, controller je koelvloeistof peil regelmatig, want koelvloeistof kan naar ik weet nooit "zomaar:" verdwijnen in groetere hoeveelheden.

MVG, Peter

---------
ok dank je wel Peter !
 

jeve2

Lid
Heb her probleem zelf "regelamtig". Als ie piept (en dat doet iet bij mij meestal direct na het starten), motor uit, beetje koelvleoistof bijvullen, en verder gaan met starten en wegrijden. Ik heb begrepen dat de sensor iets te snel reageert.....
Wat we; van belang is, controller je koelvloeistof peil regelmatig, want koelvloeistof kan naar ik weet nooit "zomaar:" verdwijnen in groetere hoeveelheden.

MVG, Peter
-----------

Helaas nu het kouder wordt piept hij wat vaker en knippert rood.
Ik doe dan de motor uit en start hem opnieuw, dan euvel weg.
Wel vreemd, koelvloeistof staat goed.
 
Ik heb hier ook last van gehad. De garage heeft het expansievat gevuld tot boven het max. niveau. Op het vat staat een afbeelding van twee druppeltjes en een instructieboekje, vul het vloeistofniveau aan (bij koude motor) tot dit staat tussen het boekje en het hoogste afgebeelde druppeltje en je hebt nooit meer last van gepiep en geknipper. Dat het vat te vol zou kunnen worden bij extreem warme motor heb ik tot nu toe niet ervaren. Het niveau is al meer dan een jaar het zelfde gebleven, via expansieventiel is er dus nog niets uitgelopen.
 

ikke

Lid
Mijn koelvloeistof is om de 2 weken volledig uit.

Heb reeds nazicht gedaan bij de garage en zij vinden geen probleem. Maar volgens mij is het niet normaal dat mijn auto meer koelvloeistof drinkt dan diesel.
 

Ronnie

Forumguru
Mijn koelvloeistof is om de 2 weken volledig uit.

Heb reeds nazicht gedaan bij de garage en zij vinden geen probleem. Maar volgens mij is het niet normaal dat mijn auto meer koelvloeistof drinkt dan diesel.
Dan is er wel degelijk iets defect, koppakking, radiator of de kachel, of er moet iedere morgen een plas onder de auto liggen, de dop van het expansievat kapot(onder/overdrukventiel).
Bij zo'n jonge auto mag dit absoluut niet!!
Die dealerinstelling deugt eveneens niet!
Ik zocht wel een andere, een die wel verstand heeft van auto's!
 

ikke

Lid
Ben ik ook van plan om naar een andere te gaan.

Geen plas onder de auto en ongeacht of ik snel of traag rij.

Ik ben niet tevreden van mijn dealer.

BTW 600 euro voor een onderhoud om de 30.000 km is dat niet veel te veel?
 

Ronnie

Forumguru
Lijkt me erg veel voor een paar remblokken en wat olie, ik weet het niet zo precies,
ik kom nooit in de garage!
 
Bovenaan Onderaan