Tachi
Actief lid
Ik kreeg op de snelweg de schrik van mijn leven. Waarschuwingslampje van de koelvloeistoftemperatuur ging branden en uiteraard: het wijzertje stond in het rood.
Dus auto aan de kant gezet. Laten afkoelen en onder de motorkap gekeken, maar heb toen niets bijzonders ontdekt.
Ben weer verdergereden, tijdens de rit schommelde de koelvloeistoftemperatuur van bedrijfstemperatuur (in het midden) tot zeer heet (tegen het rode aan). Het leek erop dat de temperatuur bij hoge snelheden steeg en bij lage snelheden daalde. Heel vreemd.
Net thuis in de schemer weer onder de motorkap gekeken. De bovenste leidingen naar de radiateur was warm en het viel mij op dat er rechtsvoor ergens (koel)vloeistof gelekt heeft. Alleen is het daar zo volgebouwd met allerlei leidingen dat ik niet heb kunnen zien waar het vandaan heeft gelekt. Er waren geen spetters of zo.
Koelvloeistof in reservoir zat nog tussen max en min.
Wat kan er stuk gegaan zijn?
Dus auto aan de kant gezet. Laten afkoelen en onder de motorkap gekeken, maar heb toen niets bijzonders ontdekt.
Ben weer verdergereden, tijdens de rit schommelde de koelvloeistoftemperatuur van bedrijfstemperatuur (in het midden) tot zeer heet (tegen het rode aan). Het leek erop dat de temperatuur bij hoge snelheden steeg en bij lage snelheden daalde. Heel vreemd.
Net thuis in de schemer weer onder de motorkap gekeken. De bovenste leidingen naar de radiateur was warm en het viel mij op dat er rechtsvoor ergens (koel)vloeistof gelekt heeft. Alleen is het daar zo volgebouwd met allerlei leidingen dat ik niet heb kunnen zien waar het vandaan heeft gelekt. Er waren geen spetters of zo.
Koelvloeistof in reservoir zat nog tussen max en min.
Wat kan er stuk gegaan zijn?