Koelvloestof lampje gaat branden

jeve2

Lid
Goedenavond mede forumers,

Wie weet wat volgende zou kunnen zijn :

gisterenavond reed ik naar huis en opeens nadat temperatuurmeter opeens naar het rood ging, ging ook koelvloeistoflampje branden.
Voor de rest niets aan de hand maar toen ik thuis kwam en de motorkap open deed om te controleren of er wel koelvloeistof in zat kwam er rook van het koelvloeistofhuis (de pot waar de koelvloeistof in gaat).

Voor de rest geen witte rook uit uitlaat, lekte niet op de grond.

Wel is 3 weken geleden een nieuw thermosstaathuis gemonteerd.

Wat zou dit kunnen zijn :

* sensor die niet goed werkt (thermostaatsensor)
* ergens losse slang
* lekke radiateur

Rob

Forumguru
Check even mijn berichten. Titel van het topic is iets met "koelventilator". Misschien heb je er wat aan.

Morgen zal ik ff uitgebreider verslag doen. Beetje irritant via de mobiel

Rob

Forumguru
Hierbij de link naar een post uit mijn topic.

Koelventilator motor

Samengevat: Ik had binnen een aantal dagen 3x een oplopende koelvloeistof temperatuur. (120 graden+) en koelvloeistoflampje. (zelfde als uit je melding blijkt) Eerste 2x liep de temperatuur binnen 500 meter uit zichzelf weer terug. 3e keer niet meer.

Conclusie: Koelvloeistof bleef in het korte circuit rondgepompt worden en stond klotsend tegen het dekseltje te stomen. Nieuwe thermostaatklep was de oplossing.

Als je koelvloeistof niet meer wordt rondgepompt heb je door het warmlopen risico op veel meer (financiele) schade dan alleen een thermostaatklepje van 7 tientjes.
Succes en hou ons op de hoogte:thumbsup:

jeve2

Lid
Vanmorgen met dealer gebeld en moet hem vanmiddag brengen : eerste oordeel na hetgeen ik heb doorgegeven > waterpomp

Kan dat ?

Rob

Forumguru
Vanmorgen met dealer gebeld en moet hem vanmiddag brengen : eerste oordeel na hetgeen ik heb doorgegeven > waterpomp

Kan dat ?

Bij mij dachten ze dat in eerste instantie ook... Door de dealer laten uitlezen en goed doorzoeken.

Bovenaan Onderaan