Koelwater lampje + piep

A

andreg

Als het koud is dan gaat kort na het starten mijn koelwaterlampje knipperen en piepen. Als ik dan even draai of een klein stukje rijd en weer opnieuw start is het weg. Als ik voor het starten de auto heen en weer schud dan heb ik het alarm niet.
Is de sensor stuk in het reservoir of iets dergelijks?

Ronnie

Forumguru
In 1 keer goed! Je mag door voor de wasmachine.......
(zonder gekheid; dit is wel het meest voor de hand liggende, je zou de stekker op het vat nog even na kunnen kijken, maar omdat er na het starten niets meer gebeurd zal dit in orde zijn.)
Koelwater wel op peil? miss. beetje erbij doen......

Is dit forum toch handig hé.

Start net de auto (fabia) met een heel koude start -9.0 en ja hoor piepje+lanpje..
toch even kijken hier want alles normaal.
Nu meteen maar muts op en bijvullen :bye:

Cordoba

Forumguru
Het bijvullen werkt meestal voor langere tijd, maar vaak is het wel een voorbode dat de sensor aan het overlijden is (als tenminste het vloeistofpeil niet duidelijk zichtbaar veel te laag is).
Dat kan betekenen dat je dan over een bijvoorbeeld een jaar, een nieuw reservoir met ingebouwde sensor mag bestellen.

Oke bedankt voor de tip,
zat net iets boven het min streepje had alleen maar blauwe koelvloeistof staan hier
morgen maar even roze kleurige kopen.
zie ook nu dat het topic al een jaar oud is :smiley29:

Ronnie

Forumguru
Let dan even op de aanduiding G12, (speciaal voor VW motoren), De blauwe wordt o.a door Mercedes-Benz gebruikt.

Wijnand850

Forumguru
Het bijvullen werkt meestal voor langere tijd, maar vaak is het wel een voorbode dat de sensor aan het overlijden is (als tenminste het vloeistofpeil niet duidelijk zichtbaar veel te laag is).
Dat kan betekenen dat je dan over een bijvoorbeeld een jaar, een nieuw reservoir met ingebouwde sensor mag bestellen.

En dat klopt helemaal. Vorig jaar hielp bijvullen nog, sinds deze week brandt het koelvloeistoflampje bij mijn O2 ook bij de koude start (en gaan alle alarmen in de auto af :shocked:). Het nieuwe tankje met sensor is inmiddels besteld...

Octa Collection

Forumguru
Bij mij is het andersom, paar maanden gelden is distributieriem en waterpomp vervangen en ook de koelvloeistof.
Het niveau is bij koude motor net boven minimum en ik krijg geen melding (vanmorgen ook niet met -16 brrrrrrrr)
Vorig jaar kreeg ik wel de melding en stond het niveau hoger, ik heb het toen bijgevuld naar max.

vraagje; "Vanmorgen dus weer die piep (05:45) nog niet kunnen bijvullen toen
winkels nog dicht maar tevens viel het op dat ventilator in auto totaal niet werkte
kwam helemaal geen wind/geluid van het motortje.
Na tweede keer starten ineens geen piepje meer en ook weer ventilatie in auto!
Hebben deze twee met elkaar te maken"?

Bedoel je de aanjager? (ventilator interieur verwarming) Want dat je ventilator (koelvin) niks doet met dit weer....

Ja die bedoel ik :xyxthumbs:
Las in het boekje van de auto inmiddels dat bij een 'te hoge temperatuur water' (vals of niet)
de aanjager ook niet werkt, jammer eigenlijk want als je temperatuur juist wel te hoog word kan je door de kachel
op max te zetten de warmte nog afvoeren.

Bovenaan Onderaan