Koffer

Muug

Senior Member
Zo,
vandaag heb ik even in de koffer mogen duiken van de Yeti van een collega. Let wel, niet mét de collega. ;)
Enkele bemerkingen:
- de kofferruimte is kort
- de bodem van de koffer was gelijk met de drempel, omdat die bodem eigenlijk het deksel is van een grote bak die zo'n 15cm hoog is. Lekker mooi op maat gemaakt. ==> dus de bodem van de koffer zit eigenlijk onder die bak. Dacht ik. Want !
- onder die bak is nog een klep !
- onder die klep zit een verdomd groot piepschuimen ding waarin rechts een diepe smalle uitsparing was voor de "noodkit bij platte banden". ===> Dus eigenlijk zit de échte bodem van de koffer ONDER die piepschuimen bak!!! En die piepschuimen bak heeft een andere vorm naargelang er enkel die noodkit is, of een "thuiskomertje" (klein reservewieltje), of een echt groot reservewiel.
Conclusie : de échte koffer is groot en diep maar al die bakken maken hem maar half zo diep !
Heb ik gelijk? Zijn er anderen - mét reserviewiel bvb - die dit kunnen bevestigen?
Paul
 

fabtdi

Lid
Hallo Paul,

Je hebt verschillende "versies"van de kofferbak.

De eerste versie is die zonder reservewiel en met noodkit.
Die kofferbak is het grootst en heeft alleen een mat op het "piepschuimen ding" (rond in de vorm van een band). Dit om de bodem zo vlak mogelijk te maken. In het blik is een ondiepe uitsparing voor het reservewiel gemaakt.
voordeel van deze versie is de vlakke laadbodem als je de achter stoelen uit de auto haalt.

de tweede versie heeft een dubbele laadbodem waarbij, voor zover ik weet de bodem gelijk is met de drempel.
Deze versie levert met dubbelgeklapte achterstoelen een redelijk vlakke vloer op. Zonder achterstoelen heb je dus geen vlakke vloer, hoewel de dubbele bodem er uit gehaald kan worden.

de derde versie is de versie met reservewiel. Dit is altijd een "thuiskomer" maar dan wel met een volwaardige zij het smallere en iets kleinere band. Ze noemen het een thuiskomer omdat de omtrek van de band kleiner is dan de standaard wielen. de afwijking in de omtrek kan foutmeldingen voor het ABS opleveren. Omdat het een normale band is kun je er wel "gewoon" mee rijden.
de hoogte van de laadbodem is gelijk aan de drempel. Naast het wiel zitten nog vakken waar je allerlei rommel in kwijt kunt. Ook bij deze versie heb je een redelijk vlakke laadvloer met dubbelgeklapte achterstoelen.
Het reservewiel en de kunststof delen rond het reservewiel kun je met een beetje moeite verwijderen om de kofferruimte te vergroten. Let wel op dat deze versie een andere mat als afdekking van het reservewiel heeft dan de versie zonder reservewiel.

De diepe uitsparing zit overigens niet bij alle uitvoeringen. Mijn eerste yeti uit 2010 had die wel maar de latere Yeti's weer niet. Ik weet niet of die er bij de 4x4 standaard zit, maar het zou zo maar kunnen

groet,
Ben
 

Muug

Senior Member
dus mijn collega heeft versie twee, met die dubbele laadbodem én met noodkit. Daarin is de bodem vlak als je er de stoelen uithaalt én die losse kofferbak.
Ik ga eens googlen naar wat foto's.
 
Bovenaan Onderaan