kofferbak apart op slot ???

wie weet dat ik kan er in mijn boekje niet achter komen.
kun je de kofferbak met de sleutel op slot doen en de stand van het slot zo laten staan dat hij op slot blijft waneer je met de ab. de auto open of sluit.
of moet je dan altijd bij het rijden alles met de sluitknop bij de ruitbediening op slot doen?
ik vind het nl. wel pretig dat je bak op slot zit maar om nu altijd met alle deuren op slot te rijden
crazy.gif

Mark

Banned
Gaat niet appart, vanaf 15 km/u word wel de knop om de koffer te openen uitgeschakeld en deze werkt pas terug bij stilstand EN als er 1 van de deuren is opengeweest (vergrendeling eraf is niet voldoende)

Rallye

Forumguru
Bij een aanrijding boven een bepaalde snelheid gaan de deuren weer van slot. Waarom zou je dan niet met de deuren op slot rijden? Die van mij gaan automatisch dicht (en bij sleutel uit contact weer open).

Okki

Donateur
Kan niet bij de O1.
Bij bijvoorbeeld mijn vroegere Polo kon dat wel.
Apart de kofferbak op slot doen maar wel de deuren open.

Handig tegen bagagedieven bij een stoplicht tijdens de vakantie. Enige mogelijkheid is om in 'ongure' buurten met de knop in je deur alles op slot te doen.

Anti-car jack zit er pas vanaf de O2 op.

Mark

Banned
Bij mij het zelfde, anti-carjack funktie moet van de verzekering ingeschakeld zijn als het aanwezig is op de wagen.

Wat je ook kunt doen is de connector van het elektrische kofferbakslot loskoppelen. Enige nadeel is dat je dus alleen de sleutel nog maar kunt gebruiken om hem open en dicht te doen.

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Kan niet bij de O1.

Handig tegen bagagedieven bij een stoplicht tijdens de vakantie. Enige mogelijkheid is om in 'ongure' buurten met de knop in je deur alles op slot te doen.

[/ QUOTE ]

ik heb een oct van 2000 en daar heb ik het ook via centraalcomfort regelapparaat ingeleerd en het kan dus wel!!!

LenK

Forumguru
De achterklep van een O1 is een inbraakgevoelige plek.
Bij mij hebben ze een keer de auto opengebroken en mijn navigatie er uit gehaald. Ik had niks in de gaten en dacht eerst dat ze valse sleutels hadden gebruikt totdat de politie me vroeg alle sloten met de sleutel te openen.

Wat was er gebeurd?

Flinke schroevendraaier in het slot van de achterklep en omdraaien -&gt; centrale vergrendeling open en zonder argwaan de auto instappen om rustig te jatten.

Dus het loskoppelen van de centrale vergrendeling is nog niet zo'n gek idee.
Wellicht heeft de O2 (en de Fabia) daarom nu geen slot meer op de klep.

Hmmmmm.
Ik geef toe, het is laat, het is donker en koud buiten, dus ik heb ff geen zin om te kijken bij mijn eigen O1, maar..... Als prutser eerste klas, zou ik zeggen of loskoppelen van het centrale systeem, of zorgen dat het erg moelijk wordt om "iets" in het gat van de sleutel te stoppen. Afdekplaatje eroverheen met....
Of, wellicht heel, heel dom, kijken of je de bediening van zo'n O2 klep kunt overzetten naar een O1 klep?
Zoals gezegd, ik weet het niet, ik kan het zo niet zien of vergelijken, maatr misschien zijn de verschillende delen wel uitwisselbaar, je weet het nooit.
Succces!

MVG, Peter

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Kan niet bij de O1.

[/ QUOTE ]

ik heb een oct van 2000 en daar heb ik het ook via centraalcomfort regelapparaat ingeleerd en het kan dus wel!!!

[/ QUOTE ]

O.K. dan, aangezien ik toch geen nieuwe krijg (?!?!?!) dan maar laten aanpassen voor de volgende vakantie. Dank voor de tip!
yeah.gif

Bovenaan Onderaan