Kofferbak deur ontsluit steeds

Jasper1980

Nieuw lid
hallo allemaal,

Wie kan mij helpen. Ik heb een Skoda o2 station waarvan de achterklep/deur steeds van de ontgrendeling gaat na het dicht doen. Dan moet ik het twee of drie keer proberen voordat het slot goed de deur vergrendeld Bekend probleem voor iemand hier ? En hoe los ik dit op? Bedankt alvast !

Gr Jasper

SuperBartje

Forumguru
Had mijnes ook. Wordt steeds erger. Oorzaak is microswitch in slotmechaniek. Oplossing is de vervanging van het deel in de klep. Kan je zelf prima doen.

Als je de achterklep snel achter elkaar dicht wil doen moet je even wachten tot de sluiting elektrisch bekrachtigd is duurt ca 3/4 seconden
Ook moet je met dichtgooien erop letten dat je niet met je hand de schakelaar aanraak.

Jasper1980

Nieuw lid
Dank mannen. Superbartje weet je of er wat informatie bestaat hoe deze microswitch vervangen kan worden ?

SuperBartje

Forumguru
Nee lukte mij niet. Maar als je binnenpaneel van de klep haalt kan je het zelf beoordelen. Slot zit met 3 toevoegen vast en 1 stekker aangesloten. Het zit er ook zo weer in. Fix van 15 minuten.

bobbl

Forumguru
Kijk ook even of de contacten/aansluiting draden nog corrosievrij is.
Ik heb bij men vorige auto (volvo s60) dit ook gehad, en na het corrosievrij maken van de contacten was het over!
Weet niet of het helpt, maar is het controleren waard.

Bovenaan Onderaan